Podstawowym założeniem przyświecającym twórcom nowego serwisu, było stworzenie strony, która umożliwi użytkownikom sprawne i intuicyjne dotarcie do wszystkich, najważniejszych informacji. Dlatego nowa witryna pyrzowickiego lotniska jest prosta i czytelna, ale jednocześnie atrakcyjna wizualnie. Strona dysponuje również rozwiniętymi funkcjami sprzedażowymi, dzięki którym łatwo można zarezerwować parking, fast track, czy salonik biznesowy. Umożliwia także zakup biletów lotniczych na kierunki dostępne w siatce połączeń pyrzowickiego lotniska. – Trzy fundamentalne założenia przyświecały nam przy pracach nad briefem nowej strony. Po pierwsze chcieliśmy, żeby była przejrzysta, pozbawiona zbędnych ozdobników i żeby z perspektywy pasażerów, zapewniała szybki, klarowny i szeroki dostęp do kluczowych informacji. Po drugie strona miała być w całości responsywna i łatwa do nawigacji na urządzeniach mobilnych. Po trzecie nowa witryna miała mieć rozwinięte funkcje sprzedażowe, umożliwiające klientom szybki zakup usług oferowanych przez lotnisko, takich jak np. parkingi, czy korzystanie z saloników biznesowych – mówi Artur Tomasik, prezes Zarządu Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego SA.
Warto podkreślić, że w związku z tym, że prawie 70% użytkowników korzysta ze strony lotniska przy użyciu urządzeń mobilnych, to jest telefonów komórkowych lub tabletów, punktem wyjścia dla prac nad projektem było przygotowanie nowej witryny najpierw pod rozdzielczości tych urządzeń. – Przygotowaliśmy makiety serwisu, czyli klikalny prototyp pokazujący jak dokładnie będą wyglądać wszystkie interakcje użytkownika ze stroną – łącznie uzbierało się ponad 170 widoków na wersję mobilną. Na podstawie stworzonych makiet wyodrębniliśmy około 40 szablonów podstron, na bazie których miała powstać reszta widoków serwisu – wyjaśnia Witold Kempa z firmy Netizens, która przygotowała stronę.
Zobacz również
W najbardziej dostępnym miejscu nowej strony internetowej – na górze strony głównej, została umieszczona tablica lotów. Według danych z Google Analytics to najczęściej odwiedzana podstrona w całym serwisie. Dzięki takiej lokalizacji użytkownicy mają bezpośredni dostęp do najważniejszych i aktualnych informacji o najbliższych lotach. W przypadku odlotów są to: rozkładowa godzina startu, kierunek, linia, numer lotu, status lotu, terminal i stanowiska odprawy biletowo-bagażowej, godzina rozpoczęcia odprawy biletowo bagażowej, numer bramki do boardingu i temperatura powietrza w miejscu docelowym. Jeśli użytkownik jest zainteresowany statusem danego lotu, zarówno w przypadku odlotu, jak i przylotu, może otrzymywać powiadomienia w popularnym komunikatorze – Facebook Messenger. Wystarczy, że z poziomu tablicy lotów kliknie w przycisk „powiadomienie o statusie” i zaloguje się do swojego konta na portalu Facebook. Status lotu można otrzymać także na podany adres e-mailowy.
Na stronie głównej znalazł się także rozwinięty panel sprzedażowy – dzięki temu użytkownik może szybko i sprawnie zarezerwować parking, usługi biznesowe, hotel czy zakupić bilet na interesujący go lot. Panel zintegrowany jest z serwisami rezerwacyjnymi partnerów Katowice Airport, takich jak eSky.pl czy booking.com.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na nowej stronie można dokonać zakupu usługi, czy też rezerwacji, nie tylko z poziomu panelu sprzedażowego, ale również z licznych podstron linkujących do procesu zakupowego. Ułatwieniem dla osób kupujących usługi poprzez stronę internetową jest możliwość założenia swojego konta. Dzięki temu, w zakładce Mój Profil, użytkownik ma dostęp do wszystkich informacji związanych z jego kontem, szczegółowej historii rezerwacji oraz dostępnych kodów rabatowych.
Nowa strona, to także nowy rozkład lotów w formie zaawansowanej wyszukiwarki. Poziom szczegółowości filtrowania pozwala na bardzo precyzyjne określenie lotu szukanego przez użytkownika. Bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki użytkownik może przejść do zakupu wybranego przez siebie lotu.
Podczas programowania serwisu wykonawca zadbał o to, aby był on jak najlepiej przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Zrobiono to dzięki wysokiemu kontrastowi, powiększanym tekstom oraz możliwości poruszania się po całej stronie za pomocą klawiatury.
W 2018 roku na stronie internetowej zanotowano 13,8 mln odsłon. Katowice Airport należy do grona największych lotnisk w Polsce. W 2018 roku obsłużono tu rekordowe 4,84 mln podróżnych. Pyrzowice są krajowym liderem w segmencie przewozów czarterowych i największym, regionalnych portem lotniczym w Polsce w ruchu towarowym.