Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Facebook wydał przewodnik kulinarny po Krakowie

Facebook wspólnie z Miastem Kraków wydał przewodnik miejski skupiony na gastronomii. Wydawnictwo powstało przy udziale krakowskich społeczności kulinarnych działających na Facebooku, które po raz pierwszy dzielą się swoją wiedzą i rekomendacjami poza platformą.
O autorze
3 min czytania 2019-07-26

Projekt przewodnika miejskiego Facebooka został zrealizowany do tej pory w kilku miastach Europy m.in.: w Lizbonie, Oslo, Sankt Petersburgu i Kopenhadze. Pierwszym polskim miastem, w którym został wydany taki przewodnik jest Kraków, a jego tematem jest gastronomia i kulinarna strona miasta. Wynika to z faktu, że Kraków, jako pierwsze miasto, otrzymało tytuł Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej w roku 2019. Tytuł ten został przyznany przez Europejską Akademię Gastronomiczną.

– Kraków jest miastem kreatywnym, także w dziedzinie gastronomii. Nie przypadkiem gastronomia należy też do jednej z siedmiu dziedzin kreatywnych UNESCO.  Pomysłowość krakowian w tej dziedzinie jest faktem i ma swoje wielowiekowe tradycje, dość powiedzieć, że legendarna uczta u Wierzynka jest jedną z najbardziej znanych krakowskich legend. Gastronomia kreatywna to ta dziedzina kultury i gospodarki, która się nieustannie rozwija, bo ludzie w każdym zakątku świata i w każdym wieku uwielbiają być dobrze obsłużeni, lubią jeść w towarzystwie innych osób, lubią odkrywać tożsamość miast i regionów poprzez ich targi i restauracje. A zatem legendarna krakowska gościnność wiąże się po prostu z kuchnią i bogatą ofertą restauracji naszego miasta. Bogate tradycje kulinarne Krakowa, jakość produktów, kreatywny dialog pomiędzy wieloma tradycjami gastronomicznymi, a także wielonarodowe wpływy kuchni stanowią o rosnącej sile reputacji miasta. Na naszych oczach rodzi się nowy produkt turystyczny Krakowa, jako nowo odkrywanej destynacji gourmet. Od lat rozwijamy nowe ciekawe trasy turystyczne, powstają nowe restauracje i sposoby odkrywania nieznanych smaków, szefowie kuchni i poszczególne miejsca uzyskują prestiżowe branżowe nagrody, fenomen targów Krakowa przypomina jak ważna jest relacja z regionem i sam sposób wytwarzania żywności. To dzięki ciężkiej pracy restauratorów i wspólnym zabiegom dla podnoszenia jakości naszych usług uzyskaliśmy zaszczytne miano Europejskiej Stolicy Kultury Gastronomicznej  powiedział Robert Piaskowski, pełnomocnik Prezydenta Miasta Krakowa ds. Kultury.

– Kraków jako pierwsze polskie miasto, został wybrany przez Facebooka dla wydania miejskiego przewodnika, którego tematem są krakowskie kulinaria. Jest to przewodnik tym cenniejszy, że nie jest pisany przez zawodowych krytyków kulinarnych, ale przez społeczność Facebooka. Ten przewodnik to przystępna forma zapoznania się z bogactwem branży gastronomicznej, mapa drogowa po miejscach z każdej półki, które wyróżnia wysoka jakość obsługi, kreatywność w propozycjach menu, jakość produktów, dbałość o serwis, twórcze interpretowanie dziedzictwa – powiedziała Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W przygotowanie przewodnika zaangażowały się cztery znane Facebookowe grupy kulinarne z Krakowa: Krakowskie Wieści Spożywcze, Krakowscy Foodies / Jedlingi w Krakowie, Weganie i wegetarianie Kraków, Krakowska Kooperatywa Kawowa. To właśnie ich członkowie rekomendują na łamach przewodnika miejsca, które zdaniem ich społeczności są warte odwiedzenia. Opowieść została podzielona na sześć rozdziałów: Kuchnia Polska, Chodźmy jeść, Roślinny Kraków, Kawa i Ciastko, Pod chmurką i Imprezy kulinarne. 

– Społeczności są sednem tego, o co chodzi w Facebooku. Umożliwiają kontakt z innymi ludźmi o podobnych pasjach i zainteresowaniach, dają poczucie uczestnictwa i wspólnoty, a niejednokrotnie stają się dla członków prawdziwą podporą w trudnych chwilach. W związku z tym podejmujemy wiele działań, które mają na celu wspieranie twórców społeczności i samych grup, np.: poprzez lokalne i międzynarodowe spotkania, na których mogą wymieniać się doświadczeniem, czy globalne programy wspierające ich rozwój. To np.: Facebook Community Leadership Program, w którym udzielamy grantów na rozwój społeczności oraz Community Circles, gdzie liderzy mogą korzystać z pomocy doświadczonych mentorów, aby być jeszcze efektywniejszym prekursorem zmian swoim otoczeniu. Do grup na Facebooku należy dziś ponad 1,4 miliarda ludzi na całym świecie. Każda z nich integruje ludzi wokół rzeczy dla nich ważnych, i choć działają on-line, to ich wpływ i aktywność często wychodzą poza sieć. Może to być wspólna gra w piłkę, spotkania świeżo upieczonych mam, wspólne zawody grup wędkarskich, czy poznawanie nowych smaków i miejsc na gastronomicznej mapie miasta, do czego zachęcamy wspólnie z grupami zaangażowanymi w przygotowanie przewodnika – powiedział Robert Bednarski, country director CEE w Facebooku.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Redakcją przewodnika zajęła się Magda Wójcik, założycielka grupy Krakowskie Wieści Spożywcze, pomysłodawczyni największego krakowskiego festiwalu kulinarnego Najedzeni Fest! oraz autorka opracowania o dziedzictwie kulinarnym Krakowa. Za jego wydanie, kreację oraz skład odpowiadała Fundacja Sztuk Wizualnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pierwszy nakład to 10 000 egzemplarzy dystrybuowanych w Punktach InfoKraków oraz w wybranych restauracjach i kawiarniach. Dostępna jest również wersja internetowa przewodnika pod adresem: https://cityguides.fb.com/