Norbert Kowalski (Mobiem): Wciąż jeszcze przed nami są takie rozwiązania AI, jakich byśmy sobie życzyli jako marketerzy

Norbert Kowalski (Mobiem): Wciąż jeszcze przed nami są takie rozwiązania AI, jakich byśmy sobie życzyli jako marketerzy

– Tak naprawdę marketing to proces, który wymaga holistycznego podejścia. Najważniejsze jest zrozumienie zależności, które w nim zachodzą i umiejętność zarządzania nimi. Nie każdemu się to udaje – tym razem z Marketingową 11 zmierzył się Norbert Kowalski, prezes zarządu / CEO Mobiem.

1. W marketingu najważniejsze jest...

Zdecydowanie wyczucie w działaniu, na które składa się kilka czynników. Przede wszystkim istotna jest umiejętność dopasowania komunikatu do grupy odbiorców. W branży wiele mówi się o personalizacji przekazu, segmentowaniu użytkowników – to ważne, aby przekaz docierał we właściwe miejsce i miał szansę być zauważony. A do tego musimy mieć dobre przygotowanie i właściwą egzekucję. Kluczowe jest również wyciąganie wniosków – z danych, tych pochodzących od klienta i agencji. Tak naprawdę marketing to proces, który wymaga holistycznego podejścia. Najważniejsze jest zrozumienie zależności, które w nim zachodzą i umiejętność zarządzania nimi. Nie każdemu się to udaje.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł...

Obecny projekt zarządzania spółką Mobiem, chociaż z Grupą Interia.pl jestem związany od 2006 roku, a przez ostatnie 9 lat zarządzałem siecią reklamową AdRetail.pl. Ktoś mógłby pomyśleć, że praca przez tyle lat w jednych strukturach to już rutyna i ciągłe powielanie tego samego schematu. Nic bardziej mylnego. W każdym miejscu, w którym byłem, pojawiał się szereg możliwości rozwoju i realizacji genialnych projektów. Taka też jest praca w Mobiem – agencji, która ma niesamowite produkty praktycznie dla każdego klienta, oraz… mnóstwo danych do analizy. A wszystko, co okraszone danymi jest bardzo ekscytujące i twórcze.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Rozstanie ze strukturą, którą tworzyłem przez 9 lat. To była bardzo ciężka decyzja, która nie przyszła mi łatwo… Cały zespół Adretail.pl to dobrze naoliwiona maszyna, która obecnie ma świetnego zarządzającego Karola Kamińskiego i nie mam wątpliwości, że Karol utrzyma i odpowiednio poprowadzi Adretail.pl. Chęć wyzwań i nowe obszary do eksploracji jednak zwyciężyły. Zadania w Mobiem są równie ekscytujące i myślę, że zostanie prezesem jednej z czołowych agencji marketingu mobilnego w Polsce, jako wyzwanie pretenduje o palmę pierwszeństwa. Natomiast czas pokaże, czy będzie to numer 1 na mojej liście.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to...

Wymyślenie, stworzenie i zarządzanie siecią reklamową skierowaną do branży retail. To prawie 9 lat tworzenia serwisów opartych o content promocji i kuponów. To też intensywny okres budowania świadomości brandu wśród marketerów i rynku, na którym może zaistnieć taki produkt. Jak zaczynaliśmy projekt w 2010 roku tylko nieliczne marki retail, jak sieci handlowe były obecne online, a producentów można było liczyć na palcach dwóch rąk. Dlatego przetrwanie tego biznesu, a nawet generowanie przychodów, było olbrzymim sukcesem.

5. Kampania, której twórcom mógłbym zazdrościć, to…

Trudno byłoby mi wybrać jedną kampanię, bo w ostatnim czasie pojawia się wiele interesujących realizacji. Patrząc wyłącznie na rynek mobilny, chciałbym wyróżnić tę, którą zrealizowaliśmy w naszej agencji. To była akcja promocyjna skierowana do leśników! Tak, udało się wyemitować kampanię do tak wąskiej grupy odbiorców. Jednak niewątpliwym sukcesem był jej efekt – sprzedaż samochodu i to niekoniecznie jeepa. Tak, jeśli pytacie o to, czy leśnicy mają smartfona, to potwierdzam. I jak się okazało po naszej kampanii, są przy tym całkiem responsywni.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to...

Może będę się powtarzał i nie będę przy tym oryginalny, ale – kolejny rok mobile! Mobile, który stał się właśnie trendem, a nie zjawiskiem czy anegdotą podczas branżowych wydarzeń. Niewiele osób o tym wie, ale w 2018 roku miało miejsce przełomowe wydarzenie – przecięły się linie desktop/mobile, co oznacza, że już ponad 50% użytkowników Internetu to internauci mobilni. Trendy to oczywiście wykorzystanie danych do bardziej precyzyjnego i efektywnego profilowania kampanii reklamowych. Myślę, że wciąż jeszcze przed nami są takie rozwiązania AI, jakich byśmy sobie życzyli jako marketerzy.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to...

W zasadzie nie uważam, aby któreś z działań w marketingu były przereklamowane. Myślę, że jeśli ktoś zajmuje się marketingiem i robi to dobrze, tzn. jest na bieżąco z trendami lub je tworzy, zwraca uwagę na otoczenie rynkowe, potrzeby klientów, użytkowników, a działania przynoszą zamierzone efekty, to warto o tym mówić i się chwalić. Oczywiście pod warunkiem, że wszystkie przekazywane informacje są prawdziwe, a nie naciągane – bo to już zaliczam do grzechów głównych marketingu.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są...

Nie będę odkrywczy, ale odpowiednio napisany brief, który pozwala na dobre rozpoznanie klienta, zbadanie jego potrzeb i celów kampanii, analizę sytuacji wyjściowej. Bardzo cenię sobie także uczciwe i partnerskie podejście do współpracy i działanie dla dobra drugiej strony. Takie nastawienie gwarantuje sukces kampanii i wymierne efekty dla wszystkich.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Muszę tu wymienić przynajmniej kilka źródeł. Przede wszystkim są to moi pracownicy – świetni specjaliści, których wiedzę i pracę doceniam każdego dnia. Ciągły rozwój i inwestycja w szkolenia. Partnerzy i dostawcy technologii, z którymi współpracujemy lub zamierzamy współpracować. Oraz inspiracje z tzw. życia, stawiającego wciąż nowe wyzwania, wymagające kreatywnych rozwiązań, i które ciągle pomagają rozwijać siebie, zespół oraz ulepszać dostarczane rozwiązania i produkty.

10. Moja kampania marzeń...

To taka, o której się dużo mówi. Na pewno z wykorzystaniem dużych formatów i rich mediów. W Mobiem mamy repozytorium wszystkich kreacji klientów i przyznam, że niektóre z nich ocierają się o to zaszczytne miano „kampania marzeń". Mam jednak nadzieję, że realizacja reklamowa, która będzie benchmarkiem dla kolejnych pokoleń marketingowców, jeszcze przede mną. :)

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

To jeden z elementów zarządzania agencją marketingu mobilnego. To codzienny sprawdzian i pasmo niekończących się wyzwań. To przygoda. Na tym opiera się handel, a dobrze realizowany marketing daje dużo satysfakcji i rozwija zarówno firmę, jak i tworzący ją zespół.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij