Tworząc eBiznes musisz liczyć się z tym, że będziesz wydawać pieniądze

Tworząc eBiznes musisz liczyć się z tym, że będziesz wydawać pieniądze

Przynajmniej raz w miesiącu spotykam się z małym sklepem internetowym. Sklep taki zazwyczaj sprzedaje miesięcznie za około 50 000 zł netto, uzyskując rocznie przychody poniżej 1 mln. Większość naszych klientów ma takie lub wyższe przychody miesięcznie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Inwestując w marketing musisz liczyć się z tym, że przyciągasz klientów nie zaznajomionych z Twoją marką – trudniej sprzedać im cokolwiek. Może będziesz musiał zapłacić 2-3 razy (używając konwersji wspomaganej np. remarketingiem), aby wreszcie przy którejś wizycie coś kupili. Ten pierwszy zakup będzie tak długotrwałym i kosztownym procesem, iż na pewno na nim nie zarobisz. Nie ma takiej możliwości. Zresztą policz sobie, ale tak naprawdę dokładnie, ile kosztuje zdobycie ruchu z porównywarki, AdWords… czy to się na pewno „opłaca”? Opłaca się, ale w długim okresie. W krótkim terminie prawie wszystkie metody ekspansywnego zdobywanie klientów nie zwracają się. Dopiero 2-3, a czasem i 4-5 transakcja pozwala na kliencie zarobić.

Trzeba mieć zatem świadomość tego, jak wygląda proces powrotu klienta i jaka będzie częstość zakupów.  W wielu branżach będzie bardzo trudno uzyskać kolejny zakup w ciągu jednego roku, a upływający czas zaciera dobre wrażenie i pamięć o nas w głowie klienta. Trzeba zatem inwestować w email marketing, reklamę displayową…. i zwiększać debet na koncie my – klient. 

Z książki „One Click: Jeff Bezos and the rise of Amazon.com”, autorstwa Richard L. Brandt:

  • Na zarzuty o brak zysku Bezos odpowiadał: "Moglibyśmy być zyskowni w każdej chwili, to bardzo prosty, byłoby to także najgłupszą rzeczą jaką możemy zrobić. Widzimy nasze potencjalne zyski w przyszłości i reinwestujemy je już teraz.”
  • Bezosa zawsze interesował wzrost wolumenu. Nawet jeśli dokonywał się on za sprawą obcinania cen o 40% – właśnie w ten sposób dokonano obniżek na setkach tysięcy książek w Amazon, aby zniechęcić konkurentów z off-line do wejścia on-line.
  • Bezos mówi – ważne aby wyznaczać sobie dalekosiężne cele – gdy masz cel roczny konkurujesz z wieloma firmami. Gdy masz cel wieloletni – ilość konkurencji zaczyna spadać. Warto czekać 5,7,10 lat i tak wyznaczać sobie cele – większość firm tego nie robi.
  • Amazon przekazuje około 15% wartości zamówienia w swoim programie partnerskim. Przy wcześniejszych mocnych obniżkach nie dało się na tym zarobić. Każde pozyskanie klienta było kosztowne i dopiero kolejne zakupy dawały szansę na zysk na kliencie.

Sklepy, które urosły z poziomu 1 mln obrotu do poziomu 10 mln obrotu rocznie to sklepy, które podjęły ryzyko i udało im się. Świadomie bądź nie przyjęły do wiadomości, że inwestują teraz w pozyskanie klienta i zwrot z tej inwestycji jest odłożony w czasie. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij