IAB Europe i IAB Tech Lab uruchamia zaktualizowaną wersję Transparency & Consent Framework

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Reklama internetowa

partnerem merytorycznym działu jest Criteo

IAB Europe i IAB Tech Lab uruchamia zaktualizowaną wersję Transparency & Consent Framework

21 sierpnia br. IAB Europe we współpracy z IAB Tech Lab ogłosiło uruchomienie wersji 2.0 Transparency & Consent Framework.

TCF, czyli Ramy Przejrzystości i Zgody, to narzędzie branżowe wspierające firmy w ekosystemie reklamy cyfrowej w wypełnianiu obowiązków wynikających z przepisów rozporządzenia (UE) 2016/697 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w odniesieniu do przetwarzania danych osobowych i swobodnego przepływu tych danych (RODO) oraz dyrektywy 2002/58/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 12 lipca 2002 r. dotyczącej przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności w sektorze łączności elektronicznej (dyrektywa o prywatności i łączności elektronicznej).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wersja 2.0 TCF została opublikowana po trwającym 12 miesięcy przeglądzie mechanizmu, konsultacjach z branżą, zwłaszcza z wydawcami internetowymi, a także po spotkaniach z niektórymi organami ochrony danych osobowych w państwach UE. Zaktualizowany mechanizm nadal dąży przede wszystkim zapewnienia użytkownikom szerokiego wyboru i przejrzystości w zarządzaniu ich uprawnieniami wynikającymi z RODO, w szczególności dot. zgody. Dodatkowo TCF zapewnia współpracę branżową i standaryzację.

Zadanie opracowania nowych polityk TCF powierzono Grupie Sterującej w IAB Europe, natomiast IAB Tech Lab przygotowało specyfikację techniczną. W prace było włączonych wiele organizacji, m.in. 10 krajowych IAB, 55 innych organizacji, w tym stowarzyszenia działające na poziomie unijnym, wydawcy, właściciele mediów, dostawcy technologii i agencje medialne. Taki tryb pracy polegający na zaangażowaniu wielu interesariuszy zagwarantował uczciwy rezultat oparty na konsensusie wszystkich środowisk.

– Cieszy nas, że TCF jest żywym i coraz bardziej rozwijającym się organizmem, z którego korzysta coraz więcej firm z branży internetowej, a sam mechanizm jest coraz lepiej dopasowany do ich potrzeb. Obecnie TCF jest najlepszym standardem rynkowym, który gwarantuje branży prawidłowe wypełnianie obowiązków wynikających z przepisów dot. prywatności i ochrony danych osobowych w UE. Dlatego niezmiennie zachęcamy firmy z polskiego rynku do przyłączania się do tej inicjatywy – mówi Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

W ramach TCF 2.0 użytkownicy internetu mogą nie tylko zarządzać swoją zgodą, ale także korzystać z prawa do sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Konsumenci zyskują też większą kontrolę nad tym, w jaki sposób dostawcy usług mogą korzystać z niektórych funkcji przetwarzania danych, jak np. z precyzyjnej geolokalizacji. Wydawcy natomiast zyskują większą kontrolę i elastyczność we współpracy ze swoimi partnerami technologicznymi. Nowa funkcjonalność dla wydawców pozwala im ograniczyć cele, w których dane osobowe są przetwarzane przez dostawców usług – oddzielnie wobec każdego z podmiotów.

Do końca pierwszego kwartału 2020 r. wersja 2.0 i 1.0 TCF będą funkcjonować na rynku niezależnie. Zapewni to wszystkim uczestnikom rynku odpowiedni czas na dostosowanie się do wersji 2.0.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij