TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Pierwsza edycja konkursu „Lider Nieruchomości Otodom” [case study]

Pierwsza edycja konkursu „Lider Nieruchomości Otodom” [case study]
Przedstawiamy case study pierwszej edycji konkursu „Lider Nieruchomości Otodom”, skierowanego do polskiej branży pośrednictwa nieruchomości.
O autorze
2 min czytania 2019-08-22

Opis konkursu

Konkurs „Lider Nieruchomości Otodom” to pierwszy i jedyny tego typu projekt dla biur oraz pośredników nieruchomości.

Branża pośrednictwa nieruchomości rozwija się̨ bardzo dynamicznie. Pośrednicy coraz częściej stosują marketingowe podejście do biznesu, w coraz większym stopniu wykorzystują̨ nowoczesne formy promocji, starają̨ się̨ budować́ wizerunek biura oraz marki osobiste agentów. Potrzeba wyróżnienia najlepszych stała u podstaw idei konkursu.

Organizatorem wydarzenia był Otodom – jeden z najpopularniejszych serwisów ogłoszeń nieruchomości w Polsce. Kompleksową realizacją konkursu „Lider Nieruchomości Otodom” zajęła się agencja EMLAB (Grupa S/F). Zakres projektu obejmował opracowanie metodologii oraz szczegółowego mechanizmu konkursu, m.in.: przygotowanie kategorii oraz regulaminu. Partnerem merytorycznym konkursu została agencja badawcza IQS.

Podczas tegorocznej, pierwszej edycji konkursu zostało przyznanych 18 nagród w trzech kategoriach: Najlepsze Biuro Nieruchomości z każdego województwa, Najlepsze Biuro Ogólnopolskie oraz Najlepszy Pośrednik Nieruchomości. Metodologia konkursu została oparta na trzech projektach badawczych, łączących różne źródła danych. Dzięki dedykowanemu algorytmowi opracowanemu przez agencję IQS, w badaniach mogły wziąć udział zarówno małe, jak i duże biura, z metropolii oraz z mniejszych miejscowości.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cele

W Polsce od lat popularne są rankingi i konkursy branżowe oparte na badaniach marketingowych, których celem jest wskazanie liderów rynku w kontekście konkretnych usług lub jakości produktów. Do tej pory branża nieruchomości nie doczekała się własnego, rzetelnego wyróżnienia na tym polu. Konkurs „Lider Nieruchomości Otodom” miał zapełnić tę lukę – z jednej strony zapewnić partnerom biznesowym Otodom wyczekiwany ranking, a z drugiej stać się wskazówką dla konsumentów przy wyborze konkretnych usługodawców.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przebieg

Konkurs został podzielony na trzy etapy. Zgłoszenia wystartowały 4 marca, a formularz konkursowy można było wypełniać do 24 marca. Od 25 marca w ramach II etapu trwało badanie jakościowe, a w ramach III etapu wytypowani uczestnicy w dniach 1 kwietnia – 10 maja brali udział w badaniu typu Mystery Shopper.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ogłoszenie wyników konkursu i wręczenie statuetek odbyło się 20.05.2019

Wyzwania

Konkurs nie posiada benchmarku rynkowego. Ambicją organizatora było stworzenie projektu, który na stałe wpisze się w mapę rynku nieruchomości w Polsce. Wyzwanie dla agencji stanowiło przygotowanie takiej mechaniki rankingu, która po pierwsze będzie budowała prestiż i markę samego wydarzenia, a po drugie będzie motywowała uczestników do poprawienia wskaźników tak, by osiągać coraz lepsze wyniki w kolejnych edycjach konkursu.

W skutecznej identyfikacji potrzeb branży pomogło agencji m.in. poznanie specyfiki rynku pośrednictwa nieruchomości podczas realizacji trzeciej edycji Spotkania Liderów Nieruchomości Otodom w 2018 r.

Wnioski

Zaproponowana formuła rankingu spotkała się z ogromnym zainteresowaniem ze strony branży pośrednictwa nieruchomości. Do konkursu napłynęło więcej zgłoszeń niż zakładano. Organizatorzy wydarzenia już zapowiadają kolejną edycję konkursu w 2020 roku.

– Naszą ambicją było, by „Lider Nieruchomości Otodom” stał się wiarygodnym znakiem jakości wyróżniającym najlepsze biura w całej Polsce. To się udało. Cieszy nas również fakt, że przy okazji konkursu udało nam się sprowokować w mediach dyskusję na temat roli pośrednika. A ta przy tak ważnych transakcjach jak sprzedaż lub zakup mieszkania jest niezwykle istotna. Dobry agent pomaga ustrzec się błędów, oszczędza czas, nerwy, a nierzadko – spore pieniądze. Mam wrażenie, że przynajmniej częściowo udało się obalić krzywdzące stereotypy, które przylgnęły do tej branży i zobrazować jak skomplikowana i odpowiedzialna jest to praca. Można więc powiedzieć, że rozdanie tych nagród przysłużyło się nie tylko laureatom, którym serdecznie gratuluję, ale i całemu środowisku. A konsumentom ułatwi wybór tych najbardziej godnych zaufania – podkreśla Jarosław Krawczyk z Otodom.

Pełna lista tegorocznych laureatów jest dostępna na stronie. 

Wskazówki

Konkurs został bardzo dobrze przyjęty przez biura pośrednictwa oraz agentów sprzedaży i wynajmu nieruchomości. Frekwencja kilkukrotnie przewyższyła oczekiwania organizatorów względem pierwotnych założeń dotyczących pierwszej edycji projektu. W rezultacie, jednym z podstawowych postulatów do kolejnej edycji jest wcześniejsza data ogłoszenia startu konkursu i zapewnienie organizatorom większego komfortu czasowego na weryfikację zgłoszeń.

 

Autor: Dorota Wojtczak, Head of B2B w EMLAB (Grupa S/F)