„Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj!” – ProVeg startuje z nową kampanią z okazji Światowego Dnia Mleka Roślinnego

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Outdoor

partnerem merytorycznym działu jest Jet Line

„Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj!”  – ProVeg startuje z nową kampanią z okazji Światowego Dnia Mleka Roślinnego

W związku ze Światowym Dniem Mleka Roślinnego, który wypada 22 sierpnia, ProVeg Polska ruszyło z kampanią zachęcającą do spróbowania mleka roślinnego pod hasłem „Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj”.

Rynek roślinnych zamienników mleka szybko rośnie. Do 2024 roku sektor ma osiągnąć dochody w wysokości ponad 38 mld USD, podczas gdy w 2014 roku liczył 8,2 mld USD. Oferta roślinnych zamienników mleka na polskim rynku również zdecydowanie się poszerza, a wartość rynku jest aktualnie szacowana na 120 mln złotych. Napoje roślinne można spotkać praktycznie w każdej dużej sieci sklepów spożywczych, sklepach internetowych oraz w sklepach ze zdrową żywnością. Baza napojów roślinnych przygotowana przez organizację ProVeg zawiera blisko 130 pozycji dostępnych na polskim rynku! Mleka roślinne są dostępne również w znaczącej liczbie kawiarni i innych lokalach gastronomicznych, zwłaszcza w dużych miastach. Łatwiejsza niż kiedykolwiek osiągalność oznacza ogromną zmianę świadomościową, a także zachętę, żeby spróbować zamienników mleka odzwierzęcego.

Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj – o kampanii w przestrzeni miejskiej i w digitalu

16 sierpnia rusza kampania społeczna poświęcona mleku roślinnemu. Jej celem jest namówienie Polaków do spróbowania mleka roślinnego i pokazanie, że mleko roślinne nie tylko jest etyczne, zdrowe i przyjazne środowisku, ale przede wszystkim smaczne i dostępne w wielu wariantach - każdy znajdzie smak dla siebie!

– W ramach tegorocznej kampanii promujemy mleko roślinne jako produkt odpowiedni dla każdego, nie tylko dla wegan i wegetarian. Mleko roślinne jest przyjazną środowisku, zdrową i etyczną alternatywą dla mleka zwierzęcego, a ponadto jest po prostu smacznym oraz dostarczającym bogactwo różnych opcji smakowych produktem, który sprawdza się i w kuchni, i w kawiarni. Dlatego dosłownie każdy powinien spróbować mleka roślinnego, tak po prostu, żeby samemu doświadczyć jak smakuje – mówi Karolina Kosno, PR & communication manager ProVeg Polska.

Grafiki namawiające do spróbowania mleka roślinnego pojawią się na billboardach, citilightach i cityscrollach zlokalizowanych w Warszawie. Kampania będzie miała też swoją odsłoną w internecie oraz w social mediach (Facebook i Instagram). Kampanię w outdoorze zobaczymy od 16 do 31 sierpnia.

W ramach kampanii przygotowano cztery kreacje, których bohaterami są różne osoby – korpo dziewczyna, babcia, wujek Janusz, prawilniak. Każdy z bohaterów zachęca do picia mleka roślinnego w swoim charakterystycznym stylu. I tak np. na grafikach z korpo dziewczyną będziemy mogli zobaczyć wypowiedź „Daję akcept na owsiane”, prawilniaka – „Ryżowe jest prawilne”, wujka Janusza – „Sojowego się nie napijesz?”, babci – „Dolać Ci migdałkowego?”.

Hasłem przewodnim kampanii widocznym na wszystkich layoutach będzie: „Roślinne jak mleko. Ty też spróbuj”.

E-booki, czyli strefa wiedzy o mleku roślinnym

W ramach kampanii zostaną udostępnione dwa bezpłatne e-booki. Jeden skierowany do baristów, managerów i właścicieli kawiarni, a drugi przygotowany dla konsumentów - wszystkich tych, którzy są chętni i gotowi spróbować mleka roślinnego.

E-book dla kawiarni jest poradnikiem, który składa się z 3 rozdziałów – biznesowego, o produkcie i konsumencie. Rozdział biznesowy to przede wszystkim analiza kosztów mleka roślinnego w kawiarni oraz argumentacja za obniżeniem lub rezygnacją z opłat za mleko roślinne, jednocześnie nie pogarszając dochodów kawiarni. Dokument został przygotowany na podstawie danych z ankiet przeprowadzonych w kawiarniach w całej Polsce.

Rozdział o produkcie został opracowany we współpracy z Agnieszką Rojewską, Mistrzynią Świata Baristów 2018. Ta część zawiera porady i wskazówki jak wykorzystywać mleko roślinne w kawiarni oraz jak dopasować rodzaj mleka do rodzaju kawy. Rozdział o konsumencie to z kolei kompendium wiedzy o odbiorcach mleka roślinnego, ich preferencjach i potrzebach, przygotowany na podstawie ponad 650 odpowiedzi w ankiecie konsumenckiej.

W e-booku dla konsumenta będzie można znaleźć przepisy z wykorzystaniem mleka roślinnego od blogerów i osób promujących zdrowy styl życia. Będą to m.in. Sylwia Majcher, Kasia Burzyńska-Sychowicz oraz blogerki: Karolina Nicpoń (Nicpoń w kuchni), Olga Pietraszewska (Make Happy Day), Weronika Król (Mindful Travel), Katarzyna Wawrzyniak (Odżywiaj się zdrowo). Przeczytamy również o dostępnych rodzajach mleka, procesie produkcji, ich właściwościach w kuchni oraz wartościach odżywczych. Dowiemy się, dlaczego mleko roślinne warto wprowadzić do diety.

Ponadto obydwa e-booki będą zawierały listę blisko 40 kawiarni z całej Polski, które nie pobierają dodatkowej opłaty za mleko roślinne oraz zestawienie ponad 120 mlek roślinnych dostępnych na polskim rynku wraz ze składem, informacjami o organiczności, fortyfikacji, braku cukru, braku glutenu, a także ceną i dostępnością produktów w sklepach i lokalach gastronomicznych.

Akcja specjalna z Coffeedesk

W ramach kampanii odbędzie się specjalna akcja promocyjna w kawiarni Coffeedesk (Warszawa, ul. Wilcza 42), w ramach której od 22 do 31 sierpnia, będzie można zamówić kawę z mlekiem roślinnym w cenie espresso! Wszystkie kawy będą oferowane z mlekiem marki Adez.

Na profilu facebook ProVeg Polska oraz na stronie internetowej wpmd.pl przez cały czas trwania kampanii znaleźć będzie można informacje o założeniach akcji, głównych powodach, by spróbować mleka roślinnego oraz korzyściach wynikających z jego wyboru.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij