Marketing terytorialny szansą dla regionu

Jak wypromować miasto, gminę czy województwo? Jakich narzędzi używać, by zachęcić ludzi do odwiedzania, studiowania, inwestowania i osiedlania się? W jaki sposób informować o atrakcjach regionu?
O autorze
2 min czytania 2013-09-27

Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poszukiwać będą już w listopadzie uczestnicy III Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach.

Kampanie promujące miasta i regiony to już z pewnością nie tylko efekt chwilowej mody, ale codzienność. Dynamicznie zachodzące zmiany w marketingu, w tym również terytorialnym, skłaniają do śledzenia najnowszych trendów, wykorzystywania nowoczesnych narzędzi i środków komunikacji.

Z roku na rok rośnie świadomość tego, jak ważna dla regionu jest promocja. Urzędy Wojewódzkie, Miasta czy Gminy coraz częściej, a co ważniejsze chętniej, podejmują się kształtowania relacji z otoczeniem. Angażują w to ekspertów wykorzystujących posiadaną wiedzę i umiejętności w praktyce. Ponadto osoby odpowiedzialne w samorządach za komunikację podnoszą swoje kwalifikacje z zakresu marketingu terytorialnego i spotykają się na poświęconych tej tematyce wydarzeniach, by dyskutować oraz wymieniać się doświadczeniami.

Innowacyjne podejście do marketingu miejsc

Aby zainteresować potencjalnego odbiorcę kampanii promocyjnej regionu należy włożyć wiele wysiłku i pracy nie tylko w przygotowanie koncepcji, ale i samo zaplanowanie działań oraz ich późniejszą realizację. Chcąc dotrzeć ze swoim przekazem warto zaciekawić, zaintrygować, zainspirować. W nieszablonowy sposób przebić się do świadomości i wyobraźni adresatów przy stosowaniu różnych narzędzi komunikacji. Z każdym rokiem uczymy się wykorzystywać w większym zakresie nowoczesne technologie. Social media, questing, aplikacje mobilne coraz częściej obecne są w marketingu miast i regionów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Inspiracje z kraju i z zagranicy

Jeszcze do niedawna panowało przekonanie, że to co zagraniczne – jest lepsze. Dotyczy to również działań komunikacyjnych realizowanych przez samorządy. Ten stereotyp na szczęście powoli odchodzi w zapomnienie. Tworzone w Polsce kampanie są na równie wysokim poziomie, co te zagraniczne. Dlatego warto spojrzeć także na „własne podwórko” i tam szukać inspiracji. III Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który odbędzie się w dniach 21-22 listopada br. w Rzeszowie, będzie okazją do wysłuchania licznych prelekcji ekspertów marketingu terytorialnego zarówno z kraju, jak i z zagranicy. Wymianę poglądów i doświadczeń umożliwi panel dyskusyjny, a praktyczne nabycie umiejętności – warsztaty, które rok temu cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród uczestników wydarzenia.

Podczas Kongresu zastanowimy się nad tym, w jakim kierunku zmierza e-marketing i m-marketing miejsc oraz jak dziś budować wizerunek, aby region był atrakcyjny dla inwestorów. Porozmawiamy o efekcie miejsca pochodzenia, a także rozszerzeniu brandu Berlin z turystycznego na turystyczno – konferencyjny. Będziemy poszukiwać odpowiedzi na wiele nurtujących pytań, a w tym: w jaki sposób działania marketingowe wpływają na rozwój miast i regionów oraz jak zachęcić turystów do odwiedzania, a studentów – do zdobywania wiedzy właśnie w naszym mieście?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Głównymi partnerami wydarzenia są: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa, Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka, a organizatorem technicznym firma Exacto Sp. z o.o. Kongres jest wydarzeniem bezpłatnym. Zgłoszenia przyjmowane będą do 11 listopada br. W związku z dużym zainteresowaniem poprzednich edycji wydarzenia wśród uczestników – przy rejestracji decyduje kolejność zgłoszeń. Zapraszamy na stronę Kongresu: www.podkarpackie.org.pl.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.