Sieć Spar umożliwia klientom przynoszenie własnych opakowań i wprowadza torby wielokrotnego użytku

Spar Polska to kolejna sieć, która prowadzi działania mające na celu ograniczenie plastiku. Już teraz klienci mogą przynosić na zakupy swoje własne opakowania do pakowania mięsa, wędlin, serów czy ryb. Ponadto zamiast jednorazowych reklamówek, sieć oferuje te wielokrotnego użytku.
O autorze
1 min czytania 2019-08-30

W ramach działań związanych z ograniczaniem ilości wykorzystywanego jednorazowego plastiku, sieć Spar umożliwia klientom przynoszenie własnych opakowań. Można je wykorzystać przy zakupie produktów na wagę (np. mięsa, wędlin, serów, ryb czy ciast).

Pierwsze sklepy, m.in. w Gorzycach, Plac Handlowy 3, Dąbrowie Szlacheckiej i Rzeszowie przy ul. Budziwojskiej już zaoferowały swoim klientom taką możliwość. Umożliwiając korzystanie z własnych opakowań wielorazowego użytku, sklepy SPAR Polska mogą odpowiedzieć konkretnym działaniem na potrzeby świadomych konsumentów. W ich codziennym życiu coraz większą rolę odgrywa idea zero waste czy less waste.

Kampania #grajwzielone

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Promowanie ograniczania jednorazowego plastiku jest częścią kampanii sieci Spar #grajwzielone. W jej ramach prowadzone są działania mające uczulić klientów na problemy związane z nadmiernym zanieczyszczeniem naszej planety. Chodzi o często niewielkie, jednak świadome zmiany w naszym codziennym życiu, osiągalne dla każdego.

Reklamówki sklepowe często nie są poddawane recyklingowi po ich zużyciu, a ich okres rozpadu to nawet kilkaset lat. Dlatego już na początku 2018 roku sieć Spar wprowadziła do sklepów reklamówki pozwalające na ich wielokrotne użycie. Dodatkowo zawierają one środek powodujący oksy-biodegradację tworzyw sztucznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Niedługo testowane będzie także z wybranymi sklepami zainteresowanie klientów bawełnianą torbą wielokrotnego użytku. Jest to alternatywa dla innych rozwiązań z tworzyw sztucznych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do oferty wprowadzone zostały także torby papierowe. Oprócz tego, wybrane sklepy proponować będą wykonane z poliestru pochodzącego z recyklingu wielorazowe worki na owoce i warzywa. Stanowią one przyjazną dla środowiska alternatywę dla jednorazowych worków HDPE. 

Ponadto, sieć Spar publikuje na swoich profilach na Facebooku i Instagramie serię postów promujących postawy pozwalające ograniczyć negatywny wpływ na środowisko.

PS

Kaufland jest kolejną siecią, która postanowiła zrezygnować z jednorazowych foliówek – teraz zamiast ich dostępne będą torby bawełniane, papierowe i plecionki.

PS2

Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w połowie lipca br. Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.