Początkowo inicjatywa była testowana w sklepach marki w Bydgoszczy oraz Toruniu. Niewątpliwe odniosła ona sukces, wobec czego Carrefour postanowił poszerzyć program o wszystkie swoje sklepy w Polsce.
Już teraz klienci, którym bliska jest idea zero waste, mogą zabrać do marketu swoje pudełka, woreczki lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca następnie wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.
Zobacz również
Ponadto, w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour, można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku.
– Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety. Aby go skutecznie realizować, działamy dwutorowo: wdrażając nasze własne praktyki w ramach strategii opakowaniowej Carrefour oraz oferując naszym klientom możliwości przyłączenia się do akcji „z własnym opakowaniem”. Obie te inicjatywy stały się również konkretnymi działaniami Carrefour Polska w ramach globalnego programu Act for Food. Towarzyszy im ogólnopolska kampania informacyjna dla klientów obejmująca, m.in. nośniki tradycyjne i digitalowe w sklepach Carrefour Polska, katalogi handlowe i działania w Internecie. Liczymy, że dzięki temu, wielu naszych klientów zmieni na stałe swoje nawyki zakupowe – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych.
PS2
Popularne brytyjskie sieci handlowe Morrisons i Waitrose postanowiły położyć kres plastikowym opakowaniom. Będą oferować więcej produktów na wagę, które klienci mogą zapakować do wielorazowych pudełek.