Walka z plastikowymi opakowaniami trwa. Coraz więcej popularnych sieci handlowych na całym świecie wprowadza zmiany, których celem jest zmniejszenie wykorzystywania tworzyw sztucznych przy sprzedaży produktów spożywczych.
Na początku roku brytyjska sieć Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu plastiku – każdy klient, który wrzuci tam dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzyma voucher na zakupy. Teraz z tworzywami sztucznymi postanowiły rozprawić się inne brytyjskie supermarkety – Waitrose i Morrisons.
Zobacz również
Ta pierwsza sieć handlowa postanowiła oferować więcej produktów na wagę, takich jak np. makarony, ryż oraz kawa. Klienci zaś będą mogli przynosić własne pojemniki wielorazowe, by zapakować do nich sypkie artykuły. Supermarket Waitrose również będzie umożliwiał klientom napełnianie swoich pudełek płynnymi produktami – piwem i winem oraz niektórymi środkami czystości.
Natomiast sieć Morrisons postanowiła wprowadzić w swoich supermarketach niepakowane owoce oraz warzywa, które klienci mogą zapakować do własnych płóciennych toreb lub tych papierowych, dostępnych za darmo w sklepie.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W marcu br. w ofercie sieci pojawiły się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.
PS3
Nestlé ogłosiło, że do 2025 r. wprowadzi opakowania w 100% nadające się do recyklingu lub takie, które będzie można ponownie wykorzystać. Z kolei już w od lutego br. firma rozpocznie eliminację plastikowych słomek, wykorzystując w tym celu alternatywne materiały, takie jak papier.
PS4
Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych. Podobną deklarację złożyły marki koncernu Beiersdorf, takie jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast.
PS5
East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep oferuje wyłącznie foliówki z kompromitującymi napisami.