zdjęcie: twitter.com/IcelandFood
Brytyjska sieć supermarketów Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu. Klienci w zamian za wrzucanie tam plastikowych opakowań lub butelek zakupionych w sieci, otrzymają vouchery do wykorzystania w supermarkecie.
Zobacz również
Automaty zostały zamontowane w czerwcu 2018 roku i na dzień dzisiejszy poddano recyklingowi ponad 311 tys. plastikowych butelek. Tym samym, klienci otrzymali vouchery o wartości ponad 30 tys. funtów.
Iceland jest pierwszą siecią supermarketów w Wielkiej Brytanii, która zdecydowała się wprowadzić takie rozwiązanie. W ślad za nią poszły jednak Tesco, Morrisons i Co-op, które testują podobne automaty do recyklingu w swoich sklepach.
To nie pierwsze działanie brytyjskiej sieci Iceland, które ma na celu zwiększenie świadomości swoich klientów wobec zagrożeń dla środowiska. W listopadzie 2018 roku marka zapowiedziała, że rezygnuje z dodawania oleju palmowego do produktów swoich marek własnych. W związku z tym sieć wykorzystała spot organizacji Greenpeace zatytułowany „Rang-tan”, przedstawiający skutki wycinania lasów palmowych. Reklama ta jednak otrzymała zakaz emitowania w telewizji, więc sieć Iceland umieściła ją na YouTubie z adnotacją, że to „zakazana reklama”. Spot zrobił dużą furorę w internecie i teraz ma ponad 5 mln wyświetleń.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.
PS2
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
PS3
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań– tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.
PS4
We wrześniu 2018 roku Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Pomysł marki zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards.