Lidl wprowadza biodegradowalne i kompostowalne przemysłowo opakowania

Lidl Polska kontynuuje rewolucję w temacie opakowań. W ofercie sieci pojawią się warzywa i owoce w opakowaniach biodegradowalnych i kompostowalnych przemysłowo. Klienci będą mogli zakupić m.in. BIO ziemniaki, BIO cebulę lub BIO marchew w pełni nadających się do recyklingu opakowaniach.
O autorze
2 min czytania 2019-03-21

Lidl Polska podejmuje zobowiązania, które mają na celu zmniejszenie liczby odpadów z tworzyw sztucznych, a w rezultacie przyczynienie się do ochrony naszej planety. Do 2025 roku Lidl Polska ograniczy zużycie plastiku o 20%, a wszystkie plastikowe opakowania marek Lidla będą możliwe do recyklingu. Zobowiązanie to dotyczy opakowań jednostkowych oraz zbiorczych produktów marek Lidla, które stanowią znaczą część asortymentu sieci.

Pierwsze efekty prac nad zobowiązaniami dotyczącymi redukcji plastiku widoczne są już teraz. Opakowania produktów Bio Organic takich jak ziemniaki czy cebula, które można zakupić w ramach Ryneczku Lidla, są w pełni biodegradowalne i kompostowalne przemysłowo. Opakowanie jest możliwe do kompostowania przemysłowego, dzięki użyciu do jego produkcji surowców pochodzenia roślinnego – w tym wypadku kukurydzy i drewna. Biotworzywa pochodzenia roślinnego, z których są wyprodukowane opakowania na ziemniaki i cebulę, są w pełni biodegradowalne, a wrzucone do pojemników na bioodpady będą przetworzone w kompostowniach przemysłowych na biopaliwo oraz kompost.

BIO ziemniaki oraz BIO cebule w nowych opakowaniach są już dostępne w sprzedaży. W kolejnych tygodniach pojawi się jeszcze BIO marchew, BIO buraki oraz BIO włoszczyzna, które będą zapakowane w opakowanie złożone wyłącznie z tacki papierowej oraz folii celulozowej, która pochodzi ze specjalnych plantacji eukaliptusów. Opakowanie jest w pełni wykonane tylko z jednego typu materiału, co znacznie ułatwia użytkownikowi jego utylizację, a także przetwórstwo w firmach recyklingowych. W ofercie klienci znajdą również BIO banany z certyfikatem Fairtrade, które będą po prostu owinięte papierową banderolą.

Lidl Polska już ma duże osiągnięcia w zakresie redukcji opakowań warzyw i owoców dostępnych na Ryneczku Lidla – produkty do niedawna sprzedawane wyłącznie w opakowaniach m.in. takie jak pomidory rzymskie, papryczki pikantne, cytryny, pomarańcze, grapefruity, mandarynki, włoszczyzna, pory, buraki, cebule, czosnek, kurkuma, aktualnie są dostępne bez nich.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Ekologiczne rozwiązania w sklepach Lidl mają wielowymiarowy charakter. Sieć wprowadza eko-zmiany, nie tylko redukując plastik, ale także m.in. poprzez wprowadzenie różnorodnych rozwiązań ekologicznych w swoich obiektach. Światła typu LED, gruntowe pompy ciepła czy odzysk ciepła to tylko niektóre z wielu propozycji, jakie Lidl wprowadził by działać na rzecz środowiska naturalnego. Kolejnym krokiem są biodegradowalne opakowania marek własnych.

– Jako Lidl Polska czujemy się odpowiedzialni za otaczającą nas przestrzeń, w tym środowisko naturalne. Dlatego realizujemy cele ekologiczne nie tylko w zakresie naszych obiektów sklepowych, ale i asortymentu. Już niedługo w biodegradowalnych opakowaniach znajdą się nie tylko BIO ziemniaki i BIO cebula z Ryneczku Lidla, ale także BIO marchew czy BIO banany. Dzięki temu nasi klienci mogą mieć pewność nie tylko co do jakości naszych produktów, ale i tego, że są bezpieczne dla środowiska naturalnego – podkreśla Piotr Rogowski, członek zarządu Lidl Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zmiany w produktach to kluczowe cele, jakie stawia sobie Lidl Polska. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce ogłosiła cel długofalowy o całkowitej rezygnacji ze sprzedaży jaj pochodzących z chowu klatkowego do 2025 roku. Następnie w 2017 roku w trosce o zdrowie klientów przyjęto zobowiązanie o redukcji zawartości dodanych soli oraz cukrów w produktach marek Lidla o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 roku. Ponadto Lidl podjął również zobowiązanie w zakresie pestycydów. Sieć dopuszcza pozostałości substancji czynnych w wysokości maksymalnie jednej trzeciej poziomu ustalonego przez UE – czyli w produktach Lidla jest o 2/3 mniej pozostałości pestycydów niż dopuszcza UE.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się