zdjęcie: depositphotos.com
Współpraca między obiema firmami została ogłoszona podczas Światowego Forum Ekonomicznego w Davos. Koncepcja Loop oparta jest na systemie depozytowym i ma na celu zmniejszenie ilości odpadów i zanieczyszczeń spowodowanych przez tworzywa sztuczne.
Zobacz również
W praktyce wygląda to tak, że klienci jednorazowo zapłacą depozyt za opakowanie, zaś kwota ta zostanie im zwrócona, w momencie gdy zdecydują się je oddać. Tuż po wykorzystaniu produktu, opakowania będą odbierane od klientów, a następnie myte i ponownie wykorzystywane do kolejnych produktów.
Carrefour zamierza sprzedawać około dwudziestu produktów ekologicznych pod swoją marką własną, takich jak miód, olej i przyprawy, w pojemnikach wykonanych ze szkła, stali nierdzewnej lub tworzywa sztucznego, które może być poddane recyklingowi po zakończeniu użytkowania.
Początkowo usługa ta zostanie wprowadzona w sklepach marki Carrefour w Paryżu w maju 2019 roku, zaś bliżej lata br. będzie dostępna również na stronie internetowej Carrefour.fr.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Carrefour rozważa wprowadzenie w swoich marketach tzw. „Cichą godzinę”, czyli określoną porę, podczas której ograniczone zostaną agresywne bodźce sensoryczne, tak aby osoby z autyzmem mogły czuć się bezpieczniej w sklepie.
PS2
Brytyjska sieć supermarketów Iceland umieściła w swoich sklepach specjalne automaty do recyklingu plastiku – każdy klient, który wrzuci tam dowolną ilość plastikowych butelek lub opakowań, otrzyma voucher na zakupy.
PS3
Władze indonezyjskiego miasta Surabaja i tureckiego Stambułu znalazły sposób na zaangażowanie mieszkańców w recykling – plastikowe butelki, kubki czy aluminiowe puszki po napojach można wymienić na darmowe bilety na komunikację miejską.
PS4
Thornton’s Budgens jest jednym z pierwszych supermarketów na całym świecie, który wprowadził strefę bez plastiku. Wszystkie produkty z tego działu znajdują się w ekologicznych i przyjaznych naturze opakowaniach.
PS5
Polska projektanta Róża Rutkowska stworzyła alternatywę dla plastikowych opakowań– tkaninę z grzyba kombucha, w którą można pakować żywność, tym samym przedłużając jej termin ważności.
PS6
We wrześniu 2018 roku Grupa Carlsberg wprowadziła rozwiązanie Snap Pack, które zastąpi folię używaną do owijania wielopaków piwa. Pomysł marki zwyciężył w kategorii Best CSR/Sustainability Initiative w tegorocznej edycji konkursu World Beverage Innovation Awards.