„Cicha godzina” to określona pora w tygodniu, podczas której w markecie nie będzie emitowana głośna muzyka ani reklamy cyfrowe. Jaskrawe światła zostaną też przyciemnione lub zupełnie wyłączone. Nie będą też prowadzone żadne prace wywołujące hałas, takie jak np. uzupełnianie towarów na półkach. Dodatkowo podczas „Cichej godziny” mają być również wyłączone sygnały dźwiękowe przy kasach.
Celem inicjatywy jest sprawienie, by osoby z autyzmem mogły czuć się bezpieczniej w sklepie i w spokoju robić zakupy. Carrefour na razie planuje wprowadzenie „Cichej godziny” na rynek hiszpański.
Zobacz również
W marcu br. irlandzki oddział Lidla zdecydował się na wdrożenie „Cichej godziny”, która obowiązuje w każdy wtorek między godziną 18:00 a 20:00. Z kolei brytyjska sieć Morrisons wprowadziła podobną inicjatywę do wszystkich 439 sklepów.
źródło: wiadomoscihandlowe.pl za thelider.info
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach