Agencja mediowa PHD podczas przygotowywania swojej najnowszej publikacji ponownie nawiązała współpracę z Adamem Morganem, pomysłodawcą terminu „challenger brand” (Eating the Big Fish, 2009) i współautorem książki PHD z 2012 roku „Overthrow: 10 ways to tell a challenger story”. W efekcie powstała publikacja pt. „Overthrow II – 10 strategies from the new wave of challengers” – efekt wspólnej pracy założyciela i partnera eatbigfish oraz Malcolma Devoya, dyrektora strategicznego PHD na region EMEA.
W oparciu o doświadczenia marek idących pod prąd, „Overthrow II” rozpoznaje 10 typów challengerów, takich jak między innymi Real & Human, Feisty Underdog, Local Hero, Next Generation and Dramatic Disruptor. W publikacji znajdziemy też wywiady z twórcami jednych z najciekawszych i najbardziej kreatywnych współczesnych marek, w tym Oatly, BrewDog, COPA90, Tony’s Chocolonely, Mailchimp i Xiaomi, które pozwalają na bliższe zapoznanie się z ich indywidualnymi sposobami na ujęcie w mediach kluczowych motywów, takich jak technologia, dane, kultura i kreatywność.
Zobacz również
Cechą wspólną dla wszystkich marek wymienionych w „Overthrow II” jest zmiana myślenia o pojęciu challenger – zamiast rzucać wyzwanie komuś, obecnie rzucamy wyzwanie czemuś. Challenger dnia dzisiejszego staje naprzeciw motywom, które według niego powinny się zmienić.
– „Overthrow II” oferuje wgląd w koncept challenger brandów bez ograniczania się do powierzchownego nawiązania do Dawida i Goliata; znajdziemy tam wskazówki dla marketerów, którzy pragną znaleźć pasującą do siebie myśl przewodnią w tym nurcie – to sposoby na wybicie się z tłumu, który staje się coraz głośniejszy, bardziej tłoczny i rozkojarzony – powiedział Adam Morgan, partner w eatbigfish.
– W książce wymieniamy prawdziwy wachlarz challenger brandów – różne kategorie, różna konkurencja, różne obrazy marek. Pomimo różnic, to właśnie podobieństwa w ich podejściu do rzucania wyzwań sprawiły, że odniosły niezwykły sukces – dodaje Malcolm Devoy, dyrektor strategii PHD na region EMEA.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Obok standardowej edycji, wydanej po raz pierwszy w czerwcu podczas Cannes Lions International Festival of Creativity, dostępna jest także limitowana edycja „Overthrow II – 10 strategies from the new wave of challengers” w formie albumu uzupełnionego wspaniałymi fotografiami, wywiadami z przedstawicielami takich marek jak DB Breweries, Universal Standard, Depop, Lemonade i Audi, czy też dodatkowymi case studies firm Monzo, MOIA, WestJet i Bumble, Shake Shack i Who Gives a Crap.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Książka „Overthrow II” jest dostępna na Amazonie oraz na stronie overthrow2.com
Jeśli chcesz sprawdzić, jakim typem challengera jesteś, zachęcamy do wypełnienia tego quizu.