TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Top Marka 2013 – wyniki

10 najaktywniejszych branż i 50 najbardziej medialnych brandów w prasie wyłoniono w rankingu Top Marka 2013 - 6. edycji prestiżowego badania, przygotowanego przez miesięcznik Press i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Tegoroczna analiza uwzględnia również popularność wizerunkowych liderów w internecie
O autorze
3 min czytania 2013-10-01

Raport jest analizą tekstów, jakie ukazały się w ciągu 12 miesięcy – od 1 lipca 2012 do 30 czerwca br. W badaniu przeanalizowano 230 tysięcy artykułów dotyczących branż: motoryzacyjnej, energetycznej, telewizyjnej, bankowej, radiowej, ubezpieczeniowej, telekomunikacyjnej, sieci handlowych, telefonów GSM i artykułów spożywczych.

Tradycyjnie, podobnie jak w poprzednich edycjach, najwięcej uwagi skupiała branża motoryzacyjna. W badanym okresie na temat pięciu najczęściej wzmiankowanych brandów w tym sektorze opublikowano w prasie łącznie blisko 60 tys. informacji. To efekt pracy ponad 4,5 tys. dziennikarzy (nie licząc tekstów podpisanych pseudonimami czy inicjałami).

– Tak duża liczba dziennikarzy, którzy w swoich publikacjach odnoszą się do marek motoryzacyjnych, to wypadkowa znaczenia branży samochodowej dla gospodarki, wielu ciekawych wątków, które wiążą się z segmentem jako takim i z poszczególnymi brandami, oraz tego, że dla wielu czytelników samochód to nie tylko środek komunikacji, ale i pasja – komentuje Marcin Szczupak, kierownik działu raportów medialnych PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pierwszą pozycję w rankingu branży motoryzacyjnej zajął Volkswagen – marka, na temat której odnotowano najwięcej publikacji (16,3 tys.) spośród wszystkich pozostałych znajdujących się w zwycięskich piątkach. O tym brandzie najczęściej także, biorąc pod uwagę TOP 5 w prasie, wspominano w internecie (12,9 tys. informacji).

W energetyce, drugiej najczęściej opisywanej branży w prasie, palmy pierwszeństwa po raz czwarty z kolei nie oddało PGE. Marka uzyskała najwyższą sumę punktów ze wszystkich pięćdziesięciu liderów wyłonionych w badaniu oraz najwięcej punktów za liczbę publikacji i zasięg w sektorze. Więcej punktów za wydźwięk informacji zdobył Tauron, który znalazł się na drugiej pozycji. PGE nie miało sobie równych również w sieci – poświęcono mu ponad dwukrotnie więcej materiałów niż drugiemu Tauronowi. Analiza publikacji na temat zwycięskich podmiotów prowadzi do wniosku, że siłę marek tej branży zarówno w prasie, jak i w internecie buduje sponsoring sportu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

TVN – Marka Marek w podsumowaniu pięciu edycji badania – po raz kolejny okazała się najbardziej medialną wśród brandów telewizyjnych. Warto zwrócić jednak uwagę, że zarówno TVP2, która znalazła się na 3. miejscu, jak i Polsat (2.), TVP1 (4.) oraz TVN24 zdobyły więcej niż lider punktów za wydźwięk publikacji. Jednocześnie ostatnia z nich okazała się marką najmocniejszą w internecie – TVN24 z wynikiem 20,6 tys. materiałów pokonała TVN liczbą 8,4 tys. informacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Mimo tego, że układ miejsc w branży bankowej się właściwie się nie zmienił, na miejscu czwartym pojawił się nowy gracz – Bank BGŻ, i to z drugim wynikiem za wydźwięk. Liderem pozostał PKO Bank Polski, który uzyskał przeważającą liczbę punktów za liczbę publikacji i ich zasięg. Drugą lokatę zajął Bank Zachodni WBK przed Bankiem Pekao S.A. Stawkę zamknął Deutsche Bank. Podobna kolejność została zachowana w internecie, z wyjątkiem BZ WBK i Pekao SA, które zamieniły się miejscami.

Radiowa Trójka, która od dwóch lat wspinała się po podium, okazała się najmocniejsza w tegorocz-nej edycji. Wyprzedziła RMF FM i Radio ZET, które z kolei polepszyło swój wynik o jedną lokatę. Na czwartej pozycji znalazło się Radio Maryja. Piątym najczęściej i najlepiej opisywanym w prasie brandem radiowym jest Tok FM. W internecie dominowały informacje na temat stacji RMF FM.

Niespodzianek nie dostarczyła za to branża ubezpieczeń, z wyjątkiem tego, że tym razem PZU zostawiło rywali daleko w tyle, osiągając blisko dwukrotnie wyższą sumę punktów niż Allianz oraz ponad dwukrotnie wyższą od Avivy, Generali i ING. Badanie publikacji internetowych potwierdza dominację PZU.

W telekomunikacji na miejsce pierwsze, przed markę Plus, wysunął się T-Mobile. W internecie marce tej poświęcono więcej publikacji niż wszystkim pozostałym brandom w zestawieniu dla tej branży. Istotna zmiana nastąpiła wśród sieci handlowych. Po pięciu latach Tesco ustąpiło w rankingu miejsca Biedronce, która wyprzedziła je aż 18 punktami. W sieci Tesco utrzymało jednak nieznaczną przewagę nad tegorocznym zwycięzcą w prasie. W branży telefonów GSM kolejny raz liderem został iPhone, a największy skok zanotował Blackberry – z piątego na drugie miejsce. Marka nie powtarza jednak tej pozycji w internecie, gdzie drugą lokatę zajmuje Samsung, tuż za flagowym produktem Apple, IPhone’em. W sektorze artykułów spożywczych najbardziej widoczny zarówno w prasie, jak i internecie był ubiegłoroczny zwycięzca, marka Red Bull.

Przeanalizowane publikacje zostały wyselekcjonowane na podstawie monitoringu ponad tysiąca tytułów prasy ogólnopolskiej i regionalnej. Pod uwagę wzięto ogólnopolskie dzienniki i tygodniki opinii, tytuły ekonomiczne, specjalistyczne (branżowe), magazyny lifestylowe kierowane do kobiet i mężczyzn oraz tabloidy. W internecie podstawą badania był monitoring prawie 5 mln źródeł.