Raport IMM: Branża motoryzacyjna stawia na reklamę radiową

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Raport IMM: Branża motoryzacyjna stawia na reklamę radiową

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe branży motoryzacyjnej w sierpniu 2019 roku. Branża ta ogółem przeznaczyła ponad 52,4 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. W raporcie uwzględniono marki o największych wydatkach reklamowych oraz typy najczęściej reklamowanych produktów.

Radio z najwyższymi budżetami reklamowymi

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Branża motoryzacyjna największe budżety przeznaczyła na reklamę w radio, na którą przeznaczono 29,7 mln zł. W reklamę telewizyjną zainwestowano 19,4 mln zł. Najmniejsze kwoty przeznaczono na reklamę w prasie –3,2 mln zł.

Czwartek i piątek najpopularniejszymi dniami tygodnia

W sierpniu największe budżety reklamowe branży motoryzacyjnej lokowane były w czwartki i piątki – wyniosły w sumie prawie 20 mln zł. Najniższe wydatki reklamowe zostały zanotowane w niedziele – ok. 4,3 mln zł.

Marki z największymi wydatkami reklamowymi

W sierpniu Skoda zainwestowała największe kwoty w reklamy – ponad 8,3 mln zł.  Na kolejnych miejscach znalazły się Volkswagen (ponad 8 mln zł), Lexus (4,4 mln zł), Audi (3,6 mln zł) oraz Volvo (3,4 mln zł).

Typy reklamowanych produktów

W sierpniu 2019 roku najwyższe budżety w branży motoryzacyjnej zostały przeznaczone na reklamy samochodów osobowych (72 proc.) oraz aut małych i klasy średnich (18 proc.). Inwestowano również w promocję m.in. Autoryzowanych dealerów.

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 sierpnia 2019 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij