TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Perwoll w kampanii #RethinkFashion uczy odpowiedzialnej konsumpcji

Prawie 60% nowych ubrań w przeciągu zaledwie roku od zakupu traci swoją przydatność i kończy jako odpad*. O tym problemie mówi kampania marki Perwoll, #RethinkFashion. Akcja, której ambasadorką jest Maja Sablewska, ma na celu edukację w obszarze odpowiedzialnej konsumpcji ubrań.
O autorze
2 min czytania 2019-09-19

Szacuje się, że co roku na świecie sprzedaje się 80 miliardów sztuk nowych ubrań. Najczęściej wiszą one w szafach nabywców zdecydowanie za krótko. Brytyjskie badania pokazują, że w Stanach Zjednoczonych i Europie Zachodniej ubrania wyrzucane są po zaledwie 35 dniach od chwili ich zakupu**. Odpowiedzią na ten problem może być filozofia slow fashion, która stopniowo zyskuje na popularności.

Edukacja w zakresie modowego slow fashion nakierowana na zmianę nawyków konsumpcyjnych konieczna jest także w Polsce. Chodzi o zbudowanie świadomości wśród Polek i Polaków, aby kupować mniej ubrań, ale lepszej jakości oraz troskliwie dbać o te, które już posiadamy.

– Perwoll to marka, która nieodłącznie kojarzy się z modą. W tej branży w ostatnich latach dużo mówi się o trendzie slow fashion, który wyrasta z szerszej idei odpowiedzialnej konsumpcji. Stąd nasza kampania #RethinkFashion, którą realizujemy we współpracy z ambasadorką marki, Mają Sablewską. Przekonujemy w niej, że nie trzeba mieć dziesiątek ubrań w szafie, wystarczy kilka, ale dobrze dobranych, o które umiemy odpowiednio zadbać – podkreśla Wioleta Adamiec, junior brand manager w firmie Henkel Polska, która odpowiada za komunikację marketingową marki Perwoll, oferującej serię specjalistycznych środków do prania.

Na dedykowanej podstronie akcji www.perwoll.pl/rethinkfashion konsumenci mogą znaleźć wiele porad dotyczących filozofii slow fashion. Na potrzeby kampanii powstał cykl vlogów w serwisie YouTube, w których Maja Sablewska, współpracująca z marką Perwoll od 6 lat, zdradza swoją filozofię mody, bliską nurtowi slow fashion.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Wierzę, że w życiu i w modzie nie chodzi o ilość, ale o jakość. Nie chodzi o to, aby nasza szafa pękała w szwach, ale o to, by mieć takie ubrania, które stają się naszymi wiernymi przyjaciółmi na długo, pozwalając zestawiać się w nieskończenie wiele kombinacji i na nowo odkrywać drzemiący w nich potencjał. Tak właśnie rozumiem slow fashion. W moich vlogach pokazuję i uczę, jak kreatywnie zestawiać ze sobą kroje, materiały i kolory, aby zawsze wyglądać modnie, stosownie do okoliczności i czuć się atrakcyjnie – mówi Maja Sablewska.

– Warto pamiętać, że mniej wyrzuconych ubrań, to mniej odpadów i mniejsze zanieczyszczanie środowiska, które jest naszą wspólną odpowiedzialnością. Więc troskliwie dbajmy o nasze ubrania. Perwoll nam w tym skutecznie pomoże – dodaje Wioleta Adamiec z Henkel Polska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kampania edukacyjna #RethinkFashion marki Perwoll doskonale wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności społecznej firmy Henkel. Firma dąży do ograniczania śladu środowiskowego własnych operacji biznesowych, a także chce oferować klientom i konsumentom produkty, które umożliwiają im zmniejszanie ich własnego śladu środowiskowego. Ważną częścią odpowiedzialności firmy jest także skuteczna edukacja konsumencka.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*z raportu firmy McKinsey „A new fast fashion formula” z 2016 r.
**z raportu brytyjskiej organizacji Eco-Age, zajmującej się doradztwem na polu biznesu odpowiedzialnego (CSR)