Łukasz Glapa (ROCKWOOL CEE): Nie ma działań przereklamowanych, są tylko działania nieefektywne

Łukasz Glapa (ROCKWOOL CEE): Nie ma działań przereklamowanych, są tylko działania nieefektywne

– Każda, nawet najmniejsza kampania, jest dla mnie ważna, bo te najmniejsze działania mają często największy wpływ na efekty – tym razem z Marketingową 11 zmierzył się Łukasz Glapa, dyrektor marketingu ROCKWOOL CEE.

1. W marketingu najważniejsze jest…

Otwartość umysłu, odwaga i gotowość do zmian. Dzisiaj marketing, zwłaszcza cyfrowy, to bardzo dynamicznie zmieniający się ekosystem, w którym bez bacznego obserwowania otaczającej nas rzeczywistości nietrudno jest przeoczyć ważne tendencje i zachodzące zmiany.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł…

Projekt aplikacji-gry ROCK TOWN, który przygotowaliśmy specjalnie dla naszych dystrybutorów. Postawiliśmy na prosty koncept edukacji przez zabawę, połączonej z grywalizacją. Użytkownicy gry konkurują ze sobą budując ekologiczne miasto, a przy okazji rozwiązują różne quizy i zagadki, dzięki którym zdobywają nową wiedzę o ocieplaniu i termomodernizacji, a najlepsi wygrywają dodatkowo atrakcyjne nagrody rzeczowe. Nie spodziewałem się, że gra okaże się takim hitem wśród naszych dystrybutorów. ROCK TOWN niesamowicie im się spodobał, a my otrzymaliśmy bardzo pozytywny feedback. Użytkownicy szybko wciągnęli się w wirtualny świat „ekobudowania”. Od kilku lat nasi dystrybutorzy regularnie grają w ROCK TOWN, łącząc świetną zabawę i odskocznię od codziennej pracy z wartościową rozrywką.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Zawsze ogromną wagę przywiązuję do współpracy i tworzenia przyjemnej atmosfery w moim zespole. Chcę, aby każdy pracownik czuł, że jest dla firmy bardzo ważny, by motywowały go nie tylko kwestie finansowe, ale także poczucie, że pracuje z fajnymi ludźmi nad ciekawymi, rozwijającymi projektami. Wiem też, że wtedy jest on zadowolony z tego co robi, co również pozytywnie przekłada się na wyniki naszej pracy.

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumny, to…

Długofalowa kampania telewizyjna, którą prowadziliśmy przez 3 lata, połączona z szeregiem działań dodatkowych, takich jak promocje dla inwestorów indywidualnych, działania komunikacyjne: wewnętrzne i zewnętrzne oraz wprowadzenie nowego portfolio produktowego. To, co udało nam się osiągnąć łącząc wszystkie obszary marketingu w ramach tej kampanii było niesamowite, zarówno od strony stricte rozpoznawalności marki, jak również biznesowych efektów naszych działań.

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Nie podchodzę do konkurencyjnych kampanii jak do czegoś, co mogę komuś zazdrościć. Staram się po prostu obserwować to, co się dzieje i inspirować najlepszymi przykładami. Osobiście najbardziej podobały i podobają mi się kampanie, w których mocno stawia się na indywidualne podejście do konsumenta i personalizację przekazu. Doceniam, jeżeli marki spędzają czas na analizie potrzeb i przedstawianiu ofert czy produktów „skrojonych na miarę”. Zawsze jestem pod wrażeniem gdy marka potrafi właściwie dobrać i spersonalizować działania. To zawsze przynosi pozytywny efekt.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to…

Automatyzacja i personalizacja – dzisiejszy rozwój technologii daje w tym zakresie coraz większe możliwości, dzięki czemu możemy do naszego klienta – inwestora indywidualnego, wykonawcy czy projektanta – docierać z informacją, która będzie dla niego interesująca, co w czasach natłoku informacyjnego jest wyjątkowo ważne.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to…

Nie ma działań przereklamowanych, są tylko działania nieefektywne. Wszystko co robimy powinno być odpowiednio zmierzone i dobrane do naszej strategii, produktu, grupy docelowej. Czasem jedne działania dla danej grupy są już przestarzałe, nieefektywne, czasem te same działania do innej grupy docelowej sprawdzają się znakomicie.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są…

Wzajemne zrozumienie i zaufanie. Ważna jest także pracowitość oraz kreatywność. I ciągłe doskonalenie oraz pro aktywność, gdyż jeśli nie próbujemy, nie sprawdzamy, nie poprawiamy, to tak jakbyśmy się cofali.

9. Swoje inspiracje czerpię z…

Obserwacji codzienności. Każdego dnia stykam się z nowymi komunikatami, poznaję nowe historie, czytam nowe artykuły, prowadzę rozmowy z pełnymi pasji ludźmi, którzy pracują w firmie ROCKWOOL. Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się inspiracja czy pomysł, który pomoże zrealizować kolejny projekt.

10. Moja kampania marzeń…

Nie mam takiej. Każda, nawet najmniejsza kampania, jest dla mnie ważna, bo te najmniejsze działania mają często największy wpływ na efekty. Każdy projekt – pośrednio czy bezpośrednio – wpływa na rozwój biznesu. Staramy się, by każdy był wyjątkowy, przeprowadzony z pomysłem, a przede wszystkim sumiennie i rzetelnie wykonany.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

Po prostu to lubię. To branża, w której nigdy nie ma nudy i nieustannie coś się dzieje. Lubię też to, że widać efekty pracy, którą jako zespół wkładamy w rozwój firmy. I praca z ludźmi – nie ma nic przyjemniejszego.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij