Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Grundig podejmuje walkę z plastikiem i zanieczyszczeniem środowiska

W swoim oficjalnym przemówieniu na międzynarodowych targach IFA CEO koncernu Arçelik, do którego należy marka Grundig, ogłosił wprowadzenie szeregu innowacji na rzecz zrównoważonego rozwoju i walki z odpadami, na których skorzystają zarówno konsumenci, jak i środowisko naturalne.
O autorze
3 min czytania 2019-09-27

Na targach IFA 2019 koncern Arçelik, do którego należy marka Grundig, ogłosił opracowanie rewolucyjnej technologii filtrującej mikrowłókna w pralkach i w imię zrównoważonego rozwoju oraz walki z odpadami, zobowiązał się do udostępnienia tego rozwiązania swoim konkurentom z branży AGD.

W swoich działaniach na rzecz walki z zanieczyszczeniem środowiska, marka Grundig opracowała pierwszą na świecie pralkę z wbudowanym systemem filtracji syntetycznych mikrowłókien, która ma zostać wprowadzona na rynek w 2020 r. W tej chwili po każdym praniu ponad milion takich – de facto plastikowych – włókien trafia przez kanalizację do mórz i oceanów, a połykane później przez ryby i inne zwierzęta morskie znajdują w ten sposób drogę do naszego łańcucha pokarmowego. Nowa technologia filtrowania sprawia, że do ekosystemu przedostaje się aż o 90% mikrowłókien mniej. Skrzynka filtracyjna znajduje się w szufladzie na detergent i filtruje wodę przed wypompowaniem jej do rur.

Dzięki swojemu innowacyjnemu i proekologicznemu podejściu, koncern Arçelik, do którego należy marka Grundig, został ogłoszony liderem branży w ocenie SAM Corporate Sustainability Assessment (CSA) na podstawie całkowitej oceny zrównoważonego rozwoju w 2019 r. Firma nieprzerwanie od trzech ostatnich lat znajduje się na liście Dow Jones Sustainability Index w kategorii rynków wschodzących. W tym roku Arçelik został również uznany za lidera DJSI w kategorii artykułów trwałego użytku.

CEO koncernu Arçelik, Hakan Bulgurlu, wezwał do ściślejszej współpracy w obrębie branży i zapowiedział, że jest gotowy podzielić się najnowszą technologią z każdym zainteresowanym producentem w imię walki na rzecz dobra naszej Planety. Bulgurlu podkreślał, że ludzkość stoi w obliczu globalnego kryzysu, bo środowisko naturalne jest niszczone w tempie szybszym niż ono samo jest w stanie się regenerować – tylko współpraca i szybkie podjęcie działań jest w stanie zapobiec katastrofie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jako firma o globalnym zasięgu, oferująca swoje produkty i usługi w 146 krajach, postawiliśmy sobie za cel uczynienie wszystkiego, co w naszej mocy, aby zanim zabraknie czasu, dokonać zmiany niezbędnej w walce z katastrofami ekologicznymi, w tym, przede wszystkim, klimatycznymi. Wierzymy, że budowanie oraz tworzenie wartości poprzez zredukowanie negatywnego wpływu całej branży na środowisko naturalne jest szansą, którą wszyscy powinniśmy wykorzystać – powiedział Bulgurlu.

Marki z misją zawsze będą osiągać lepsze wyniki niż konkurenci

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Bulgurlu stwierdził, że konsumenci nie tylko aktywnie poszukują produktów, które rozwiązują globalne środowiskowe problemy – są również gotowi więcej za nie płacić.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Potwierdza to pogląd, że marki o szerszej misji społecznej długofalowo będą osiągać wyniki lepsze od tych, które podobnych celów sobie nie stawiają. Misją oraz motywacją marki Grundig jest budowanie i rozwijanie w oparciu o misję, wyróżniając się dzięki produktom i technologiom wspierającym zrównoważony rozwój poprzez koncentrację na efektywnym wykorzystywaniu zasobów i zamkniętych cyklach produkcji. Nowa technologia filtrowania mikrowłókien jest flagowym przykładem tej strategii, a równocześnie jedną z najważniejszych innowacji stworzonych przez Grundig, z potencjałem dokonania zmian na skalę światową. Dokonaliśmy znacznych inwestycji w badania i rozwój; jesteśmy otwarci na współpracę z organizacjami pozarządowymi, uniwersytetami i innymi zainteresowanymi stronami w celu dalszego rozwijania tego projektu – dodał Hakan Bulgurlu

Pralki z recyklingowaną obudową bębna

Marka Grundig opracowała również innowacyjną obudowę bębna w pralkach i pralko-suszarkach, wykonaną z przetworzonych plastikowych butelek z tworzywa PET. W sumie już 25 milionów plastikowych butelek (czyli 250 ton plastiku) zostało przetworzonych na obudowy bębna, oszczędzając 5,7 mln kWh energii i zapobiegając emisji 885 ton dwutlenku węgla do atmosfery. Ta innowacja wkrótce będzie dostępna na rynku.

Bio lodówka

Bio lodówka to kolejna zapowiadana innowacja marki Grundig – użyte do jej wykonania bio-tworzywa, bio-poliuretanowy materiał izolacyjny oraz bio-kompozyty tworzone są na bazie odpadków biologicznych z pozostałości żywności. Dzięki zwiększeniu wytrzymałości materiałów z soi, skorupek jaj i kukurydzy, otrzymujemy bioplastik o właściwościach porównywalnych do tradycyjnych tworzyw sztucznych stosowanych obecnie, przy jednoczesnym obniżeniu śladu węglowego o 80%.

Recykling sieci rybackich

Podejmowane są również wysiłki prowadzące do redukcji zanieczyszczenia mórz i oceanów poprzez wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyklingu sieci rybackich. Szacuje się, że co roku traconych w wodzie jest 640 000 ton sieci i lin rybackich, które później przez wiele lat, a nawet dziesięcioleci, mogą stanowić zagrożenie dla morskich zwierząt. Dzięki recyklingowi tych zużytych sieci oraz odpadowych włókien tekstylnych, koncern Arçelik tworzy kompozytowy materiał na bazie nylonu o wysokiej wytrzymałości mechanicznej i odporności termicznej stosowany w częściach piekarnika. Do końca 2018 roku 65 ton tego materiału zostało odzyskanych i przetworzonych, a w planach jest dalsze rozwijanie tej inicjatywy. Produkty zawierające przetworzone sieci rybackie wkrótce będą dostępne na rynku.

Lodówka solarna

Dodatkowo koncern Arçelik, opierając swoje wysiłki badawczo-rozwojowe na przekonaniu, że technologia powinna być dostępna dla wszystkich, zaprezentował nową lodówkę solarną. Ten produkt jest odpowiedzią na kryzysy energetyczne, z którymi boryka się wiele państw. Lodówka zasilana jest energią słoneczną. Zasilanie prądem stałym zamiast zmiennego redukuje ślad węglowy i zapewnia wyższą wydajność niż w tradycyjnych lodówkach, obniża koszty energii, zwiększa efektywność energetyczną i w sposób rewolucyjny daje dostęp do świeżej żywności tym ludziom, którzy do tej pory nie mogli pozwolić sobie na posiadanie lodówki z uwagi na brak masowego dostępu do prądu w ich regionach świata. To zaś w skali globalnej podniesie jakość i higienę życia oraz zmniejszy skalę marnowania żywności. Produkt ma być gotowy do produkcji seryjnej w przyszłym roku.