Oddaj, nie wyrzucaj – kolejne salony LPP przyjmują używaną odzież

Oddaj, nie wyrzucaj – kolejne salony LPP przyjmują używaną odzież
Do salonów Reserved, w których LPP już od ponad roku prowadzi zbiórki używanej odzieży, dołączają kolejne lokalizacje – od września br. pojemniki na ubrania pojawiły się w 30 salonach marek House i Mohito. Dzięki akcji już półtorej tony odzieży zyskało drugie życie i trafiło do osób potrzebujących.
O autorze
1 min czytania 2019-09-30

Klienci odwiedzający salony należącej do LPP marki Reserved już od ponad roku mogą zostawiać używane ubrania w specjalnie do tego przeznaczonych pojemnikach. Od początku trwania projektu ze zbiórek od klientów do potrzebujących trafiło do już ponad półtorej tony ubrań.

– Zbiórka odzieży ma dla nas podwójny wymiar. Z jednej strony dzięki tej akcji możemy wspierać osoby potrzebujące, z drugiej to bardzo ważny aspekt działań proekologicznych, ponieważ ubrania dostają w ten sposób drugie życie. Tym bardziej cieszymy się, że nasza akcja spotkała się ze sporym zainteresowaniem i tyle osób zdecydowało się skorzystać z możliwości przyniesienia do naszych salonów ubrań zamiast wyrzucania ich na śmietnik. Efekty prowadzonej już ponad rok zbiórki są obiecujące, dlatego zdecydowaliśmy się od września tego roku rozszerzyć projekt o kolejnych 30 salonów naszych marek House i Mohito – komentuje Anna Miazga, koordynatorka ds. CSR w LPP.

Kontenery na używaną odzież w salonach House i Mohito są dostępne w centrach handlowych zlokalizowanych w większości dużych miast w Polsce. Podobnie jak w przypadku zbiórki w sklepach Reserved, zgromadzone w ten sposób ubrania trafią do potrzebujących za pośrednictwem Towarzystwa Pomocy im. Św. Brata Alberta, prowadzącego noclegownie dla bezdomnych w całej Polsce. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Pełna lista salonów LPP, gdzie można obecnie zostawić używaną odzież:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Codziennie 10 Polek dowiaduje się, że ma raka i aż 5 z nich umiera. Niestety w Polsce cytologia nie jest obowiązkowo wykonywana, dlatego organizacja Kwiat Kobiecości wraz z francuską marką Promod zorganizowały akcję, której celem jest zakup cytobusa, czyli mobilnego gabinetu ginekologicznego.

PS2

Zircle – tak nazywa się nowy second-hand Zalando, w którym można kupić używaną odzież kobiecą. Sklep pojawił się w berlińskim centrum handlowym Alexa.

PS3

W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.

PS4

Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska.