Katarzyna Świderska (WIŚNIOWSKI): Jestem marketingowcem z urodzenia, storytelling to moja naturalna predyspozycja

Katarzyna Świderska (WIŚNIOWSKI): Jestem marketingowcem z urodzenia, storytelling to moja naturalna predyspozycja

– Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to influencer marketing, ze względu na spadającą jakość influencerów, częsty brak profesjonalizmu i pompowane zasięgi ilościowe – tym razem z Marketingową 11 zmierzyła się Katarzyna Świderska, dyrektor marketingu firmy WIŚNIOWSKI.

1. W marketingu najważniejsze jest...

Obrać właściwy kierunek i używać kompasu. :) Strategia, ale i umiejętność taktycznego implementowania założeń. Ponadto dbałość o spójność działań z wizerunkiem marki, bo w pryncypiach rutyna i konsekwencja są cenniejsze niż kreatywność, natomiast przeciwnie jest w narzędziach. :)

2. Projekt lub kampania, które dodały mi skrzydeł...

Repozycjonowanie marki w 2012 roku. To kilkuletni projekt strategiczny, który zmienił pozycję rynkową oraz świadomość marki WIŚNIOWSKI.

3. Najtrudniejsze zawodowe wyzwanie, z którym przyszło mi się zmierzyć…

Bronić założeń rebrandingu w obliczu sprzeciwu sieci dystrybucji. Ostatecznie moje jest na wierzchu. :)

4. Projekt, z którego jestem najbardziej dumna, to...

Ten najnowszy, który wzbudza motyle w brzuchu, to realizowany w oparciu o założenia marketingu sensorycznego Salonowe Rewolucje z marką WIŚNIOWSKI i dr Markiem Borowińskim, Shop Doctorem. Projekt zmieni doświadczenie zakupowe klienta w branży budowlanej, która wymaga, delikatnie mówiąc, „ucywilizowania”. Przy okazji stworzyliśmy własny program, który będzie dostępny w portalu YouTube. Czegoś takiego w branży jeszcze nie było.

5. Kampania, której twórcom mogłabym zazdrościć, to…

Długofalowe kampanie komunikacyjne marki Volvo. Zazdroszczę spójności, konsekwencji i tak przemyślanej eksploracji kategorii bezpieczeństwo! I nie, nie chodzi już o faktyczne parametry, ale o styl, w jakim zagarnęli tę kategorię.

6. Najbardziej obiecujące nowe trendy w marketingu, to...

Wideo jako narzędzie komunikacji wielowymiarowej, w szczególności podcasting jako lekka forma dotarcia na każde urządzenie.

7. Działania, które są totalnie przereklamowane w marketingu, to...

Influencer marketing, ze względu na spadającą jakość influencerów, częsty brak profesjonalizmu i pompowane zasięgi ilościowe.

8. We współpracy na linii agencja-marka najważniejsze są...

Nadawanie na tych samych falach, dopasowanie agencji do DNA firmy, zrozumienie historii i potrzeb marki, uszanowanie dotychczasowego dorobku oraz dopasowanie do aktualnych oczekiwań marki. To powinna poprzedzać dogłębna analiza sytuacji i potrzeb marki w danym momencie.

9. Swoje inspiracje czerpię z...

Codzienności, obserwacji życia i użytkowników naszych produktów, zrozumienia trendów i potrzeb nowych pokoleń.

10. Moja kampania marzeń...

Cobranding z koncernem samochodowym wyznającym te same wartości co my – bezpieczeństwo, funkcjonalność i design.

11. Zajmuję się marketingiem, dlatego że…

To jest moja wrodzona umiejętność. Jestem marketingowcem z urodzenia, storytelling to moja naturalna predyspozycja. Od dziecka interesowałam się znakami towarowymi, historiami marek, fascynowały mnie znaki graficzne, ich pochodzenie i symbolika. Jestem też strategiem i tworzę plany długofalowe dla rozwoju marek. Do projektów podchodzę holistycznie.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij