Be Part of Something Famous - interaktywna konstrukcja z przemyśleń miłośników whisky

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Be Part of Something Famous - interaktywna konstrukcja z przemyśleń miłośników whisky

1 października, w The Chapel w Londynie, odsłonięta została unikalna rzeźba. To projekt realizowany przez The Famous Grouse® Scotch Whisky. Inspiracją do jego realizacji były refleksje mieszkańców różnych rejonów kuli ziemskiej, związane z odpowiedzią na pytanie: Z czego chciałbyś zasłynąć?

Przemyślenia uczestników projektu zostały wypalone laserem na metalowych taśmach, tworzących spiralę. Tak powstała niemal 5-metrowa interaktywna konstrukcja.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Nasze skryte marzenia, ambicje, chęć pomocy innym ludziom. Wszystko to składa się na potrzebę bycia sławnym, bo w głębi duszy niemal każdy z nas pragnie stworzyć coś ważnego, co uczyni go znanym. Dokonać odkryć na miarę Marii Skłodowskiej-Curie, czy wykonać mały, ale najważniejszy dla ludzkości krok, niczym Neil Armstrong.

Ale sława dosięga nie tylko ludzi. Bywa, że to ich dzieło na stałe zapisuje się w historii, podczas gdy pamięć o twórcach z czasem zanika. Sławną marką jest niewątpliwie The Famous Grouse® Scotch Whisky, która w 1905 roku stała się na tyle popularna, że zaczęto ją nazywać „The Famous Grouse”, czyli “Ta Słynna Grouse”. W 1980 roku stała się ulubioną whisky w Szkocji. Produkowana jest niezmiennie na bazie oryginalnej receptury, zaś każda butelka tworzona jest według tych samych, wysokich standardów. Nie ma tu mowy o wyjątkach. O jej najwyższej jakości świadczy pieczęć Królewskiej Gwarancji.

Nowy projekt The Famous Grouse – „Be Part of Something Famous”, stał się niepowtarzalną okazją do tego, aby zwerbalizować swoje marzenia o sławie. Rozpoczął się w sierpniu tego roku i wzięły w nim udział osoby z 20 krajów na świecie. Jednym z elementów projektu jest interaktywna rzeźba, która jest ilustracją ludzkich pragnień. Rzeźba stanęła w The Chapel w Londynie i można było ją podziwiać podczas oficjalnego odsłonięcia 1 października. Później zostanie przetransportowana do Szkocji, by mogła ją podziwiać szersza publiczność.

Rzeźba jest połączeniem i wyrazem pragnień oraz pomysłów ludzi, pochodzących z całego świata. Od Afryki po Azję, od Europy po Amerykę Północną zadano ludziom to samo pytanie: Z czego chcieliby zasłynąć? Z tysięcy odpowiedzi wybrano 1542. Znalazły się wśród nich te bardziej oczywiste: Chciałbym odkryć życie na innej planecie, Zapewnić równe prawa wszystkim ludziom, jak i te bardziej nietypowe: Być pierwszym, który sączy whisky na księżycu.

Instalacja, która powstała, jest rezultatem współpracy uznanych ekspertów z wielu dziedzin.

W przedsięwzięciu wzięło udział 34 inżynierów, na czele których stanęła grupa z Marshmallow Laser Feast. Stworzeniem projektu zajęła się grupa artystów ze Studio Roso. Natomiast wystawiający swe prace na całym świecie, Ruairi Glynn, był odpowiedzialny za oświetlenie oraz kinetykę rzeźby.

Efektem ich pracy jest dzieło o wysokości blisko 5 metrów i wadze niemal 300kg. Rzeźbę tworzą odpowiedzi, laserowo wycięte we wstęgach metalu, układających się w wielką spiralę. Wewnątrz rzeźby umieszczono ramię robota sterujące światłem. Ramię działa automatycznie, ale posiada również funkcję sterowania manualnego, która została udostępniona gościom w trakcie prezentacji. Taka rotacja światła sprawia, że słowa wyświetlające się na ścianach i powierzchni dookoła rzeźby wciąż się zmieniają. Mamy zatem do czynienia z dziełem sztuki, które pozostaje w nieustannym ruchu.

Inspiracją dla takiego kształtu rzeźby był w dużej mierze proces produkcji The Famous Grouse® Scotch Whisky. Metalowe pasy tworzące spiralę rzeźby zainspirowane zostały pierścieniami znajdującymi się dookoła beczki. Sam kształt, kolor i rozmiar rzeźby przypominają miedziany alembik. Natomiast efekty świetlne mają przywodzić na myśl szklankę whisky lekko wstrząśniętą tuż przed degustacją.

Od 29 września społeczność z całego świata ma również okazję, by wziąć udział w projekcie za pośrednictwem strony internetowej www.somethingfamous.com. Wystarczy się tam zalogować i zostawić odpowiedź na pytanie „Z czego chciałbyś zasłynąć?”. Wszystkie odpowiedzi są zapisywane, a następnie wyświetlane jako wirtualna rzeźba w kształcie spirali.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij