CEDC International wprowadziło wirtualnego sommeliera, dostępnego dla polskich konsumentów

CEDC International przygotowało wyjątkową niespodziankę dla wszystkich amatorów wina. Dzięki najnowszej kampanii z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości, konsumenci kupujący wybrane wina z winnic Torres lub Mare Magnum, mogą wziąć udział w indywidualnym szkoleniu prowadzonym przez sommeliera.
O autorze
2 min czytania 2019-10-31

Augmented Reality (AR), rozszerzona rzeczywistość, to połączenie świata rzeczywistego ze światem cyfrowym. Technologia ta jest rynkową rewolucją, zmieniającą sposób interakcji konsumenta z marką. AR tworzy nowe możliwości w obszarze komunikacji marketingowej, integrując innowacyjne rozwiązania z produktem, który tym samym staje się narzędziem bezpośredniego kontaktu z konsumentem.

– Consumer experience staje się obecnie jednym z najważniejszych obszarów budowania pozycji marki. Lojalność konsumentów przestaje bazować na cenie produktu czy na przyzwyczajeniu. Zamiast tego, zaczynają oni poszukiwać marek umiejących budować pozytywne doświadczenia związane z produktem – komentuje Marcin Chyliński, marketing manager firmy CEDC International. – Mając na uwadze, iż konsumenci, w szczególności wina, szukają wiedzy o produkcie w dostępnej i atrakcyjnej formie, zdecydowaliśmy się na wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w naszej kampanii – dodaje Chyliński.

Projekt jest absolutną innowacją i pierwszym tego typu narzędziem dostępnym dla polskich konsumentów. Aby w pełni doświadczyć możliwości, jakie otwiera przed nami rozszerzona rzeczywistość, wystarczy tylko sięgnąć po smartfon i aplikację VIUU. Za jej pomocą, po zeskanowaniu etykiety wina, konsument ma okazję poszerzyć swoją wiedzę na temat poszczególnych wariantów win. Dzięki rozszerzonej rzeczywistości na tle etykiety pojawia się postać sommeliera, który przekazuje informacje na temat danego produktu w angażujący i jednocześnie przystępny sposób. – Dzięki temu rozwiązaniu konsument w atrakcyjnej formie będzie mógł dowiedzieć się więcej o pochodzeniu win, czy rodzajach potraw z jakimi warto je łączyć. Tym samym oferujemy naszemu konsumentowi innowacyjny sposób „doświadczenia marki” oraz poszerzenia wiedzy na temat kategorii – dodaje Marcin Chyliński.

W projekt zaangażowano łącznie dziesięć wariantów win: sześć należących do hiszpańskiej winnicy Torres, jednej z najwyżej ocenianych winnic europejskich i laureata wielu prestiżowych nagród, oraz czterech należących do winnicy Mare Magnum, położonej na słonecznej Sycylii. Kampania potrwa do końca grudnia 2019 roku i wspierana będzie materiałami POS w punktach sprzedaży oraz w wybranych punktach gastronomicznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


Zobacz grafikę w pełnym rozmiarze.

Marka Torres to jeden z najbardziej znanych i utytułowanych producentów win oraz wiodący producent brandy na świecie. To rodzinna firma ze 147-letnią historią, obecna na ponad 150 rynkach. Wina, produkowane w Hiszpanii, Chile i Kalifornii, to trunki wysokiej jakości doceniane nie tylko przez konsumentów, ale także przez sommelierów i znawców win. Marka Torres jest jednym z prekursorów idei zrównoważonego rozwoju winiarstwa, działając zgodnie z ideą „the more we care for the earth, the better our wines” i stawiając na rozwój winnic organicznych. Winnice marki Torres są jednymi z najczęściej nagradzanych na świecie. Co roku prestiżowy magazyn Drinks International przyznaje firmie tytuł Najbardziej Podziwianej Europejskiej Winnicy, a w 2017r. winnica Torres uzyskała tytuł Najbardziej Podziwianej Winnicy na Świecie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Mare Magnum to międzynarodowy producent wysokiej jakości win, który współpracuje z wieloma partnerami na całym świecie. W swojej ofercie ma wina z Włoch, Francji, Hiszpanii, Argentyny, USA, Australii, Nowej Zelandii i Republiki Południowej Afryki. Wina te produkowane są w krajach swojego pochodzenia zgodnie z wytycznymi danej apelacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się