Rusza akcja społeczna marki Veepee pod hasłem #RatujemyMotyle

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Rusza akcja społeczna marki Veepee pod hasłem #RatujemyMotyle

W listopadzie marka Veepee Polska, europejski lider w sprzedaży e-commerce, rozpoczęła akcję CSR, której celem jest ratowanie motyli i wsparcie populacji jednego z najbardziej zagrożonych gatunków motyli w Polsce.

Są kruche, bezbronne, żyją najczęściej kilka tygodni, a nawet zaledwie kilka dni. Ich przyszłość jest zagrożona, zdaniem naukowców aż 40 proc. owadów wkrótce może wyginąć, w tym również najbardziej reprezentacyjne z nich – motyle. Globalny spadek liczby owadów został szczegółowo opisany w niedawno opublikowanej metaanalizie w Biological Conservation, która zawiera przegląd 73 raportów z całego świata.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Jeżeli nie będziemy w stanie zatrzymać strat gatunków owadów, będzie to miało katastrofalne konsekwencje zarówno dla ekosystemów, jak i przetrwania ludzkości – mówi Francisco Sanchez-Bayo z Uniwersytetu w Sydney, główny autor publikacji. 

Informacje są tym bardziej niepokojące, jeśli weźmiemy pod uwagę fakt, że owady stanowią aż 2/3 wszystkich żyjących zwierząt na Ziemi i odgrywają kluczową rolę w swoich ekosystemach. Najbardziej zagrożone wyginięciem – motyle i ćmy – stanowią pożywienie dla wielu gatunków zwierząt i pełnią funkcję owadów zapylających.

– W Polsce prawie połowa wszystkich gatunków motyli dziennych wymaga szczególnej troski. 6 gatunków motyli dziennych jest krytycznie zagrożonych wyginięciem, 21 – zagrożonych, 30 – narażonych na wyginięcie, a 9 – bliskich zagrożeniu. Najbardziej zagrożone wyginięciem są motyle rzadkie, występujące lokalnie i zajmujące wąskie nisze ekologiczne – mówi prof. Marcin Sielezniew z Pracowni Biologii Ewolucyjnej i Ekologii Owadów na Wydziale Biologii Uniwersytetu w Białymstoku.

– Motyl jest wpisany w DNA naszej marki od początku istnienia firmy. Pozwólcie, że przedstawię to obrazowo, motyl jest barwny jak produkty w naszej ofercie. Swobodny i wolny jak zakupy online. Różnorodny jak ponad 7000 marek w naszym portfolio. Wywołuje zaskoczenie jak nasze atrakcyjne ceny. W końcu jest ulotny jak nasze wyprzedaże, które trwają zaledwie kilka dni. Motyle są najbardziej parasolową grupą owadów, chroniąc motyle – chronimy szerszy aspekt bioróżnorodności. A poprzez nasze działania chcemy zwrócić uwagę mediów i opinii publicznej na problem oraz wesprzeć populację jednego z najbardziej zagrożonych gatunków w Polsce – czerwończyka fioletka – mówi Maciej Dulski CEO marki Veepee w Polsce. 

Czerwończyk fioletek to jeden z najmniejszych, ale przy tym najbardziej efektownych motyli, należący do rodziny modraszków. Jest to gatunek łąkowy, który w Polsce występuje na nizinach. W ostatnich latach obserwuje się znaczący spadek jego populacji. Głównym powodem wyginięcia tego gatunku jest intensywne koszenie łąk lub brak ich użytkowania, który sprawia, że łąki zarastają, a w konsekwencji znika z nich rdest wężownik, na którym żerują gąsienice motyla. Kolejnym powodem ich wyginięcia są rośliny inwazyjne, szczególnie północnoamerykańskie nawłocie. Bardzo negatywny wpływ na ten gatunek ma również usuwanie zadrzewień śródłąkowych, które są kluczowe z punktu widzenia biologii motyla – to w takich miejscach samce ustanawiają swoje terytoria i mogą się tam gromadzić w dużych ilościach, czekając na samice. 

– Pod koniec października uruchomiliśmy specjalną stronę www.ratujemymotyle.pl, na której będziemy na bieżąco informować o naszych działaniach CSR.. W tym roku chcemy przeprowadzić akcję promocyjną zachęcającą Polaków do rejestracji na stronie i wsparcia naszych działań. Aktywnie poszukujemy również terenu, na którym znajduje się siedlisko czerwończyka fioletka, aby wesprzeć jego populację, a nawet ją uratować. Chcemy stworzyć mu idealne warunki do rozwoju i zaangażować w te działania również pracowników naszej firmy. W przyszłym roku, na przełomie czerwca i lipca zorganizujemy wydarzenie, podczas którego będziemy symbolicznie wypuszczać motyle na wolność. To pretekst do zwrócenia uwagi mediów i opinii publicznej na problem – dodaje Maciej Dulski.

Na początku listopada ruszają ekipy promocyjne Veepee w Warszawie. Promotorzy będą przemieszczać się po najbardziej traffikowych punktach Warszawy, informować mieszkańców stolicy o kampanii CSR i zachęcać do rejestracji na stronie akcji. Za jej dokonanie marka będzie rozdawać kupony rabatowe oraz drobne upominki.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij