Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Znamy słowo roku 2019 według Collins Dictionary

Znamy słowo roku 2019 według Collins Dictionary
„Strajk klimatyczny” to słowo roku według Collins Dictionary. Wśród finalistów znalazły się też takie zwroty, jak „niebinarność” czy „influencer”.
O autorze
0 min czytania 2019-11-08

Rokrocznie autorzy słownika Collinsa wybierają słowo roku, które w pewien sposób definiuje mijające dwanaście miesięcy. W tym roku językoznawcy ogłosili „strajk klimatyczny” słowem 2019. 

Popularność tego zwrotu związana jest niewątpliwie z postacią Grety Thunberg, która spopularyzowała taką formę protestu. Jak przyznali językoznawcy Collins Dictionary, hasło „strajk klimatyczny” pojawiało się średnio ponad 100 razy częściej niż w poprzednim roku. 

Warto zaznaczyć, że w ubiegłym roku słowem 2018 według Collins Dictionary był zwrot „single-use”. Wówczas językoznawcy tłumaczyli wybór m.in. wzrastającą świadomością społeczeństwa w związku z ochroną środowiska. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wśród finalistów tegorocznej listy najpopularniejszych słów 2019 roku według Collins Dictionary znalazł się też taki zwrot, jak „niebinarność”, który odnosi się do „zmian w tym, jak osoby definiują samych siebie”. 

Pełne zestawienie haseł 2019 roku znajduje się na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się