Coca-Cola przekazała gminom już 1300 żółtych pojemników do selektywnej zbiórki opadów

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Coca-Cola przekazała gminom już 1300 żółtych pojemników do selektywnej zbiórki opadów

Zakończyła się druga tura przekazywania gminom żółtych pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. W ramach tegorocznej odsłony akcji do gmin z całej Polski trafiło kolejne 640 koszy. Łącznie już 55 gmin z całego kraju otrzymało od Coca-Cola blisko 1300 żółtych pojemników na tworzywa sztuczne.

120-litrowe żółte pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów ufundowane przez Fundację Coca-Cola zostały rozmieszczone w przestrzeni publicznej z dużym natężeniem ruchu (np. na terenach atrakcyjnych turystycznie, takich jak plaże, ogródki jordanowskie, obiekty sportowe czy też przystanki komunikacji). Przekazane kosze mają wesprzeć istniejącą infrastrukturę i zachęcać konsumentów do recyklingu, wzmacniając ich świadomość ekologiczną, a także wspomóc gminy w wypełnieniu wysokich unijnych norm w zakresie recyklingu. W ramach akcji odbyły się również szkolenia dla pracowników placówek oświatowych i urzędów miast na temat segregacji odpadów komunalnych, gospodarki odpadami oraz zmian klimatu.

– Zależy nam na tym, by opakowania po naszych napojach nie stały się bezużytecznym odpadem, ale wróciły do obiegu i zostały ponownie wykorzystane. Dlatego od lat edukujemy oraz prowadzimy z partnerami, organizacjami i samorządami szerokie działania wspierające recykling. Dzięki nim już w 2018 roku 63 proc. naszych opakowań zostało zebranych i przetworzonych. Wierzymy, że wspólne działania pozwolą nam skutecznie zamknąć obieg – mówi Gabriela Bar, menedżer ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych Coca-Cola Poland Services.

Akcja przekazywania gminom żółtych koszy przez Coca-Cola to wynik współpracy z Fundacją Nasza Ziemia. Działania prowadzone są już drugi rok, w ramach globalnej strategii firmy „Świat bez Odpadów” (World Without Waste). Zgodnie ze swoją ambicją, do 2030 r. Coca-Cola chce zebrać i przetworzyć tyle opakowań, ile trafia od niej do konsumentów. W tym celu firma zawiązuje partnerstwa z organizacjami branżowymi, innymi producentami, organizacjami pozarządowymi oraz samorządami, a także prowadzi szereg działań edukacyjnych, aby pokazać, że opakowania mogą mieć więcej niż jedno życie. Powstała również platforma wiedzy i inspiracji www.swiatbezodpadow.pl, która w przystępny sposób tłumaczy i zachęca do segregacji oraz recyklingu odpadów 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij