12% Polaków korzysta z bankowości mobilnej – badanie Getin Banku i jestem.mobi

Jak pokazują wyniki badania przeprowadzonego z inicjatywy Getin Banku, przez TNS Polska we współpracy z blogiem jestem.mobi, swoboda i niezależność w dostępie do usług bankowych to dla Polaków główne zalety bankowości mobilnej.
O autorze
2 min czytania 2013-10-17
  • 64 proc. użytkowników przyznaje, że bank w telefonie zapewnia im stały dostęp do rachunku osobistego,
  • 42 proc. jako główną z zalet wskazuje możliwość korzystania z usług bankowych w dowolnym miejscu,
  • jednocześnie, 43 proc. deklaruje, że najczęściej korzysta z bankowości mobilnej w domu.

Bankowość mobilna, która rośnie w siłę wraz ze wzrostem liczby użytkowników smartfonów, staje się coraz bardziej dostępna i częściej wykorzystywana. Jak pokazały wyniki badania „Rola mobilnych finansów w życiu Polaków”, przeprowadzonego w sierpniu 2013 roku z inicjatywy Getin Banku, przez TNS Polska we współpracy z jestem.mobi, w grupie internautów korzystających z usług bankowych, już 29 proc. osób wybiera bankowość mobilną jako zapewniającą większą swobodę użytkowania i nieograniczony dostęp do rachunku osobistego.

Co ciekawe, chociaż w mobilnych usługach bankowych najbardziej ceniona jest wygoda dostępu do usług bankowych w każdym miejscu i o każdej porze, większość badanych wskazała, że najczęściej korzysta z nich w domu (43 proc.), zaś 31 proc. odpowiedziało, że z dostępu do banku przez telefon korzystają w pracy. Zazwyczaj są to miejsca, w których bez problemu można skorzystać z bankowości internetowej, która jak się okazuje może być mniej atrakcyjna, niż bankowość mobilna.

Mimo że nadal duża grupa osób nie wie, czy ich bank ma w swojej ofercie usługi mobilne lub też uważa je jedynie za dodatek do bankowości internetowej (51 proc. respondentów), to spośród osób jeszcze niekorzystających z mobilnych finansów, ponad połowa jest zainteresowana skorzystaniem z takiego rozwiązania. Niemal wszystkie osoby, które były przekonane, że ich bank nie oferuje usług bankowości mobilnej, deklarowały chęć skorzystania z usługi. Ponadto 45 proc. wszystkich ankietowanych zgodziłoby się ze stwierdzeniem, że w przyszłości bankowość mobilna będzie głównym kanałem kontaktu z bankiem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Przypadek Getin Banku, który w ciągu ostatniego roku postawił na innowacyjne rozwiązania i rozwój bankowości mobilnej, zdobywając w ten sposób wielu nowych klientów to znakomity przykład na potwierdzenie wyników badania. To pokazuje jak wielki potencjał drzemie w nowych technologiach i jak duże jest zainteresowanie nowoczesnymi usługami finansowymi – mówi Maciej Szczechura, Członek Zarządu Getin Noble Banku.

Badania Getin Banku i jestem.mobi pokazały również, że polscy użytkownicy mobilnych finansów korzystają z nich niezwykle często. Przynajmniej raz lub kilka razy w tygodniu do strony mobilnej banku loguje się aż 50 proc. jej klientów. Do aplikacji mobilnej z taką regularnością wraca 47 proc. osób, z czego 14 proc. z nich korzysta z niej przynajmniej raz dziennie. Najczęściej wykonywane operacje to sprawdzanie salda konta, historii transakcji i realizacja przelewów. Mniej chętnie wykonywane są bardziej zaawansowane lub obarczone większym ryzykiem finansowym zlecenia. Wynika to nadal z ograniczonego zaufania do bezpieczeństwa mobilnych transakcji – jedynie 29 proc. uczestników badania ufa im całkowicie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pełny raport z badania jest dostępny na stronie getinup.pl/raport oraz na blogu jestem.mobi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie „Rola mobilnych finansów w życiu Polaków”, zostało zrealizowane z inicjatywy Getin Banku, przez TNS Polska we współpracy z jestem.mobi. Przeprowadzono je przy wykorzystaniu techniki CAWI na reprezentatywnej próbie internautów, którzy posiadają smartfony. Ze względu na założone cele zrealizowano dodatkowe wywiady z osobami korzystającymi z bankowości mobilnej. Łącznie zrealizowane zostały 1002 wywiady: w tym 601 z osobami, które nie korzystają z bankowości mobilnej oraz 401 z korzystającymi z bankowości mobilnej.