Marki na przełomie 2019/2020: Komputronik

Marki na przełomie 2019/2020: Komputronik
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Komputronik? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?
O autorze
4 min czytania 2019-12-16

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

O roku 2019 dla marki Komputronik opowiada Karolina Pietz Drapińska, dyrektor marketingu i PR, Grupa Komputronik.

Największy sukces dla marki Komputronik w 2019 roku

Największym sukcesem jest umocnienie naszej pozycji na rynku oraz integracja potencjałów wewnątrz całej Grupy Komputronik. Dzięki temu możemy z powodzeniem zajmować się dystrybucją elektroniki: smartfonów, laptopów, komputerów PC, małego AGD i RTV czy smart home oraz oferować kompleksowe rozwiązania IT dla firm przez markę Komputronik Biznes. Jesteśmy jedynym w kraju podmiotem, który potrafi dostarczyć nie tylko sprzęt, ale także zaawansowane systemy obsługi dla małych, średnich i dużych przedsiębiorstw oraz dla instytucji publicznych i finansowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Komputronik w 2019 roku

Największe wyzwania, przed którymi obecnie stajemy to efekt odwróconego ROPO, komunikacja omnichannel oraz dostosowanie oferty do zmieniających się potrzeb konsumentów.

Dzięki rozbudowanej sieci salonów własnych i partnerskich, a także prężnie działającej platformie online oferujemy naszym klientom najkorzystniejsze rozwiązania oraz szeroką ofertę. W tym roku powołaliśmy także Radę Omnichannel. Jej nadrzędnym celem jest multidyscyplinarne i sprawne podejmowanie kluczowych decyzji mających wpływ na kształt sprzedaży oraz działania marketingowe Grupy Komputronik. Dzięki temu skutecznie prowadzimy komunikację 360, docierając do szerokiego grona konsumentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zgodnie z naszą strategią dostosowujemy także ofertę do potrzeb klientów, oferując im kompleksowe rozwiązania IT, najnowsze telefony i akcesoria GSM oraz urządzenia z obszaru smart home.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

3 najciekawsze akcje z 2019 roku

Przeprowadziliśmy szereg działań, które przyczyniły się do umocnienia naszej pozycji na rynku. Aktywności te podejmowaliśmy zarówno online, jak i offline. Nadal jednym z kluczowych elementów było i jest uruchomienie platformy komunikacji: „Dla tych, którzy…”. Pomimo dwóch lat od uruchomienia platformy nadal jest ona niezwykle plastyczna i efektywna, dzięki czemu przynosi zamierzone efekty. Cały czas stać nas na wykorzystywanie jej potencjału i tworzenie nowych pomysłów.

Kolejnym elementem był spójny i konsekwentny plan marketingowy przekierowujący ruch na stronę komputronik.pl, która koncentruje się głównie na potrzebach klientów, daje możliwość personalizowania komunikatów i docierania do precyzyjnych grup odbiorców z dedykowaną dla nich ofertą.

Jedną z najciekawszych akcji była: „Dla tych, którzy naturalnie chcą zyskać”. W ramach podjętych działań chcieliśmy zwrócić uwagę na proekologiczne postawy w codziennym korzystaniu ze sprzętu elektronicznego. Dla naszych klientów przygotowaliśmy szereg ekorad, które pozwolą świadomie i ekologicznie korzystać ze sprzętu. Temat ekologii podjęliśmy także w konkursie organizowanym przez Fundację Komputronik, w którym zachęciliśmy uczniów i szkoły do pokazania, jak ich placówki mogą być eko. Konkurs spotkał się z ogromnym zainteresowaniem na terenie całego kraju, a my otrzymaliśmy kilkadziesiąt zgłoszeń.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Najważniejsze kanały komunikacji to zdecydowanie online: social, wideo, display i SEM. Jako Komputronik mocno stawiamy na obecność w tych kanałach i prowadzenie ciekawej i niestandardowej komunikacji z konsumentami. Dzięki temu udaje nam się skutecznie docierać do konsumentów i umacniać naszą pozycję na rynku.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Będziemy dalej korzystać z rozwiązań digitalowych, a także z kanałów własnych: POS, wewnętrznych narzędzi, gazetek, które w przyszłym roku chcemy przede wszystkim dystrybuować w sieci i mailingów oraz ATL-u: spotach w radiu i kinie oraz outdooru. Już teraz testujemy nowe rozwiązania, które oferuje digital. Jednym z nich jest digital signage i nasze autorskie oprogramowanie Movarch DS, które pozwala na elastyczne i łatwe zarządzanie treściami reklamowymi. Dzięki rozbudowanym modułom i zaimplementowanych funkcjonalności jest doskonałym narzędziem do real time marketingu. Mam nadzieję, że w nadchodzących miesiącach będziemy mogli skorzystać z całego wachlarza nowych narzędzi i po raz kolejny wyróżnić się z naszą komunikacją na tle konkurencji.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Do najważniejszych trendów marketingowych zaliczyłabym budowanie relacji z klientami, działania omnichannel oraz personalizację przekazu. Z doświadczenia wiem, że klienci nie oczekują już tylko gotowego produktu, ale też wartości dodanych: wiedzy i umiejętności, chcą, żeby marka odzwierciedlała ich wewnętrzne „ja” i komunikowała się z nimi w spersonalizowany sposób. Naszym zadaniem jest odpowiedzenie na te potrzeby.

Omnichannel pozwala nam osiągnąć efekt synergii wizerunkowej. Klient szuka danego produktu w wyszukiwarce, a później jest umiejętnie przez nas prowadzony w kolejnych kanałach i przy wykorzystaniu różnych narzędzi. Takie działania doprowadzają finalnie do zakupu danej rzeczy, czyli są w stu procentach efektywne.

Jak duży budżet jest przeznaczany na działania digitalowe? Jak to wygląda na tle innych działań? Czy planują Państwo istotne zmiany w strukturze budżetu na 2020 r.?

Wydatki na działania digitalowe stanowią zdecydowaną większość naszego budżetu marketingowego. To właśnie tam chcemy docierać z komunikacją do naszych klientów. Jest to także najbardziej efektywne rozwiązanie, które pozwala na precyzyjne targetowanie reklam. W przyszłym roku będziemy dalej stawiać na działania w digitalu, które oczywiście będą uzupełniane działaniami ATL i BTL.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branża marketingowa w Polsce nieustannie się rozwija. Wiele firm korzysta ze wsparcia agencji marketingowych i PR-owych, z którymi starają się stworzyć intrygujący content. Nadal widać, że większość działań to działania zasięgowe, dlatego nie słabnie znaczenie reklamy w prasie, radiu i telewizji. Jednocześnie łatwo zauważyć nieustannie rosnące zainteresowanie działaniami digital. To te rozwiązania pozwalają skutecznie dotrzeć z komunikacją do klientów. Najważniejsze jednak jest przygotowanie ciekawego i wyróżniającego się contentu.

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Będziemy dalej rozwijać platformę e-commerce przy wykorzystaniu potencjału, jaki daje omnichannel. Mocno chcemy stawiać także na rozbudowę usług dodatkowych, po które coraz chętniej sięgają współcześni konsumenci. Naszym głównym celem jest ułatwianie robienia zakupów.

Jednocześnie będziemy rozwijać ofertę dla firm. Jako jedyni na rynku posiadamy kompleksową ofertę dla małych, średnich i dużych firm – możemy zapewnić im dostęp do najnowszego sprzętu i jednocześnie pomóc wdrożyć najnowocześniejsze systemy informatyczne. Przedsiębiorcy mogą korzystać także z szerokiego wachlarza outsourcingu usług, m.in. druku czy IT, co pozwala na optymalizację ich strategii biznesowych.

 

O rozmówczyni:

Karolina Pietz Drapińska – ekspert komunikacji marketingowej, posiadający umiejętności strategicznego myślenia, doboru najbardziej efektywnych narzędzi i skutecznej realizacji założonych celów dzięki zdolnościom budowania trwałych zespołów i kreowaniu środowiska pracy twórczej i efektywnej jednocześnie. Doświadczona w prowadzeniu projektów komunikacyjnych w tym ogólnopolskich kampanii społecznych wspierających przedsiębiorczość, a także w działaniach na rzecz fundacji oraz organizacji pożytku publicznego.

Absolwentka studiów Design Management w SWPS oraz programu MBA we Franklin University. Certyfikowany trener biznesu i doradca, mentorka Poznań Mentoring Walk, aktywnie działająca na rzecz rozwoju zawodowego.

Od września 2017 r. zajmowała stanowisko dyrektora marketingu Komputronik S.A., a od 1 lipca 2019 r. została dyrektorem marketingu i PR całej Grupy Komputronik. Równocześnie pełni funkcję wiceprezes Fundacji Komputronik.