Rebranding Szpitala Bielańskiego

Rebranding Szpitala Bielańskiego
Jubileusz 60-lecia Szpitala Bielańskiego, powiązano z wprowadzeniem nowego znaku marki. Potrzeba pozytywnego przekazu stała się podstawą zmiany brandingu placówki. Tak więc biała róża została nowym symbolem instytucji.
O autorze
1 min czytania 2019-12-19

Marki są integralną częścią współczesnej komunikacji społecznej. Branding od dawna przestał być narzędziem tworzenia wizerunku wyłącznie przedsiębiorstw i produktów. Obecnie marki są stosowane także przez różnorodne instytucje, dbające o swoją pozycję. Jest to zjawisko powszechne i zyskujące na znaczeniu. Dotyczy to także szpitali publicznych, których kierownictwo coraz częściej docenia walory marek.

Wkrótce Szpital Bielański będzie obchodził swoje 60-lecie. Ważna dla tej instytucji rocznica, była impulsem dla redefinicji dotychczasowej marki. Powołany w Szpitalu komitet odpowiedzialny za rocznicę, połączył prace nad zmianą znaku placówki z pracami nad znakiem jubileuszowym. Do przeprowadzenia projektów zaproszono doświadczonych ekspertów reprezentujących firmę brandingową BrandLive.

Największą wadą dotychczasowego znaku marki Szpitala Bielańskiego był jego kształt graficzny, często kojarzony jako „+3”. Nie wpływało to korzystnie na wizerunek Szpitala, obniżając jego rangę i profesjonalizm. Przeprowadzona analiza wykazała potrzebę wprowadzenia symbolu świeżego, generującego pozytywny przekaz. Podczas prac strategicznych podjęto decyzję o poszukiwaniu rozwiązania graficznego, kojarzonego z nowoczesnością i innowacyjnością. Wiązało się to bezpośrednio z kierunkiem rozwoju Szpitala, realizowanym konsekwentnie przez ostatnie dziesięciolecie.

W toku prac przyjęto przyjazny pacjentom symbol białej róży, odnoszący się do życia, zdrowia i rozwoju. Ważne było także nawiązanie barwą do dzielnicy Bielany, wywodzącej się od sprowadzonego tu w XVII wieku zakonu kamedułów. Zakonnicy, nazywani byli w tamtych czasach „bielanami” lub „bielakami” w związku z barwą swych habitów. Biała róża nawiązuje również do jednego z wizerunków patrona Szpitala, bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Ważnym argumentem jest także postać zasłużonego dla Szpitala prof. Romualda Dębskiego i stworzonej przez niego akcji społecznej matek, której symbolem jest biała róża.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nowy znak marki, oprócz wielu korzystnych skojarzeń, pozytywnie wyróżnia Szpital Bielański wśród innych szpitali warszawskich. Zaletą rebrandingu jest także jego niskobudżetowe wdrożenie. Jest to możliwe dzięki połączeniu rebrandingu z zaplanowanymi wcześniej obchodami 60-lecia, rocznicy ważnej i konsolidującej pracowników Szpitala. Przyjazne, nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie marki, znakomicie podkreśla rozwój tej zasłużonej dla Warszawy instytucji.

Dotychczasowy znak marki 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nowy znak marki 

Nowy znak marki w połączeniu ze znakiem jubileuszowym

Inwersje kolorystyczne nowego znaku marki