Rebranding Szpitala Bielańskiego

Rebranding Szpitala Bielańskiego

Jubileusz 60-lecia Szpitala Bielańskiego, powiązano z wprowadzeniem nowego znaku marki. Potrzeba pozytywnego przekazu stała się podstawą zmiany brandingu placówki. Tak więc biała róża została nowym symbolem instytucji.

Marki są integralną częścią współczesnej komunikacji społecznej. Branding od dawna przestał być narzędziem tworzenia wizerunku wyłącznie przedsiębiorstw i produktów. Obecnie marki są stosowane także przez różnorodne instytucje, dbające o swoją pozycję. Jest to zjawisko powszechne i zyskujące na znaczeniu. Dotyczy to także szpitali publicznych, których kierownictwo coraz częściej docenia walory marek.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wkrótce Szpital Bielański będzie obchodził swoje 60-lecie. Ważna dla tej instytucji rocznica, była impulsem dla redefinicji dotychczasowej marki. Powołany w Szpitalu komitet odpowiedzialny za rocznicę, połączył prace nad zmianą znaku placówki z pracami nad znakiem jubileuszowym. Do przeprowadzenia projektów zaproszono doświadczonych ekspertów reprezentujących firmę brandingową BrandLive.

Największą wadą dotychczasowego znaku marki Szpitala Bielańskiego był jego kształt graficzny, często kojarzony jako „+3”. Nie wpływało to korzystnie na wizerunek Szpitala, obniżając jego rangę i profesjonalizm. Przeprowadzona analiza wykazała potrzebę wprowadzenia symbolu świeżego, generującego pozytywny przekaz. Podczas prac strategicznych podjęto decyzję o poszukiwaniu rozwiązania graficznego, kojarzonego z nowoczesnością i innowacyjnością. Wiązało się to bezpośrednio z kierunkiem rozwoju Szpitala, realizowanym konsekwentnie przez ostatnie dziesięciolecie.

W toku prac przyjęto przyjazny pacjentom symbol białej róży, odnoszący się do życia, zdrowia i rozwoju. Ważne było także nawiązanie barwą do dzielnicy Bielany, wywodzącej się od sprowadzonego tu w XVII wieku zakonu kamedułów. Zakonnicy, nazywani byli w tamtych czasach „bielanami” lub „bielakami” w związku z barwą swych habitów. Biała róża nawiązuje również do jednego z wizerunków patrona Szpitala, bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Ważnym argumentem jest także postać zasłużonego dla Szpitala prof. Romualda Dębskiego i stworzonej przez niego akcji społecznej matek, której symbolem jest biała róża.

Nowy znak marki, oprócz wielu korzystnych skojarzeń, pozytywnie wyróżnia Szpital Bielański wśród innych szpitali warszawskich. Zaletą rebrandingu jest także jego niskobudżetowe wdrożenie. Jest to możliwe dzięki połączeniu rebrandingu z zaplanowanymi wcześniej obchodami 60-lecia, rocznicy ważnej i konsolidującej pracowników Szpitala. Przyjazne, nowoczesne i innowacyjne rozwiązanie marki, znakomicie podkreśla rozwój tej zasłużonej dla Warszawy instytucji.

Dotychczasowy znak marki 

Nowy znak marki 

Nowy znak marki w połączeniu ze znakiem jubileuszowym

Inwersje kolorystyczne nowego znaku marki

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij