Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Pięć trendów na TikToku

Pięć trendów na TikToku
TikTok cieszy się uznaniem młodzieży na całym świecie. Dziś jest jedną z najpopularniejszych aplikacji, coraz częściej wykorzystywaną do prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych. Jakie trendy można napotkać na TikToku?
O autorze
3 min czytania 2020-01-07

1. Popularne hasztagi

Hasztagi są nieodzownym elementem TikToka – bardzo często nawiązują do nowych funkcji, filtrów czy nakładek, o które aplikacja została zaktualizowana. Warto być z nimi na bieżąco. Aby dowiedzieć się, który hasztag jest aktualnie na topie, wystarczy w aplikacji kliknąć w zakładkę „Odkryj”. Wybierając konkretny z nich, mamy możliwość obserwowania lub oglądania oznaczonych nim filmów dodanych przez innych użytkowników. Pod danym hasztagiem możemy tworzyć także własne treści oraz angażować się pod tymi, które zostały już wcześniej dodane. Obecnie modnym hasztagiem na platformie jest #koniecdekady, który ma ponad 1000 mln wyświetleń. Kolejnym popularnym hasztagiem jest #płynnazmiana (92 mln wyświetleń), pod którym użytkownicy umieszczają kilka zdjęć z różnych okresów swojego dzieciństwa, a aplikacja w płynnych przejściach pokazuje tę zmianę. Warto również zauważyć, że hasztagi są często wykorzystywane przez marketerów. Ich monitoring umożliwia m.in. śledzenie działań konkurencji na TikTok, ale może także ułatwić dotarcie do atrakcyjnej grupy docelowej.

2. Obecność marek

Rosnąca popularność serwisu to z pewnością jeden z powodów, który na TikToka przyciągnął marki działające w różnych branżach. Dla wielu brandów jest to kolejna platforma, która ułatwia zaprezentowanie produktu lub usługi atrakcyjnej grupie odbiorców. Aplikacja cieszy się dużą popularnością wśród nastolatków, dlatego TikTok jest odpowiednim narzędziem, które pozwala na dotarcie do młodzieży. Wiadomo, że działania promocyjne, podobnie jak na innych platformach, powinny być realizowane według odpowiednio przygotowanej strategii. Warto również rozważyć współpracę z twórcami internetowymi, którzy dla wielu młodych ludzi są autorytetami. Ciekawym przykładem kampanii prowadzonej na TikToku jest akcja marki Tymbark, która pod hasłem #tegojeszczenieBYO promowała na platformie nowy smak swojego napoju. Do udziału w działaniach promocyjnych zaproszono 22 popularnych TikTokerów, którzy zaprezentowali nowy produkt Tymbarka w kreatywnych filmach. Przykładowo, Marlena Sojka (4,6 mln obserwujących) wykorzystała napój, aby zmienić swoją fryzurę, natomiast Mateusz Ciawłowski (158,8 tys.) wykonał efektowny skok na zakrętkę soku.

3. Duety

Co prawda opcja „Duet” jest dostępna w aplikacji od 2018 roku, ale nadal cieszy się dużą popularnością wśród twórców. Funkcja ta umożliwia użytkownikom tworzenie niestandardowych filmów oraz odtwarzanie ich w formacie podzielonego ekranu, obok wybranego wideo. Co ciekawe, nie jest konieczna znajomość z użytkownikami, z którymi chcemy nagrać duet. Dlatego można je stworzyć zarówno z popularnymi TikTokerami, jak i celebrytami, którzy publikują swoje wideo na platformie. Przykładowy duet można zobaczyć na profilu Ewy Zawady (2,8 mln).

4. Gwiazdy internetu wyznaczają trendy

Choć TikTok jest stosunkowo nową aplikacją, platforma może się już pochwalić ogromną popularnością, zwłaszcza wśród nastolatków. TikTok bardzo przypadł do gustu młodemu pokoleniu, przede wszystkim ze względu na krótkie treści, które są charakterystyczne dla serwisu. Warto zauważyć, że 71% użytkowników aplikacji obserwuje więcej niż 100 TikTokerów, a 44% śledzi na platformie ponad 200 osób*. Zjawisko to przyczynia się do wzrostu popularności influencerów, których można spotkać w serwisie. To właśnie oni mają również duży wpływ na to, co jest modne na platformie. Najwięksi twórcy mają miliony fanów, przykładowo, najpopularniejszy twórca na polskim TikToku – Maria Jeleniewska (@jeleniewska) obserwowana jest przez ponad 8,7 mln osób. Dużym zainteresowaniem cieszy się również profil Marleny Sojki (@marlenasojka), który zgromadził 4,6 mln fanów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

5. Slow motion

Zwolnione tempo to jeden z wielu efektów, które w swoich filmach mogą wykorzystać użytkownicy platformy. Funkcja ta wykorzystywana jest m.in. przy skomplikowanych ruchach tanecznych lub efektownych akrobacjach. Filmy z wykorzystaniem tej funkcji możemy zobaczyć pod hasztagiem #slowmo, który na TikToku ma ponad 650 mln wyświetleń. Przykład slow motion można zobaczyć na kanale @twinsstylee (3,3 mln). Niektórzy twórcy opracowali swój charakterystyczny styl oparty właśnie o ten trend, dzięki temu nie przestaje on być atrakcyjny.

Platforma TikTok powstała w 2016 roku w wyniku połączenia aplikacji TikTok oraz musical.ly. Od 2018 roku jest ona dostępna w 150 krajach w 75 językach. Obecnie TikTok jest jednym z najpopularniejszych mediów społecznościowych na całym świecie. Użytkownicy platformy nagrywają krótkie, przeważnie 15-sekundowe filmy. Zdecydowana większość treści na TikToku ma charakter rozrywkowy, choć coraz częściej w aplikacji możemy natrafić na wartościowe poradniki.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

*„Kim są polscy użytkownicy TikToka?” – raport GetHero