W naszej ankiecie wzięły udział 882 osoby. Marketingowym Słowem sezonu 2019/2020 zostało zero waste, zyskując aż 321 głosów (36,4% wszystkich oddanych głosów). Kolejne miejsca w naszej ankiecie zajęły:
- podcast – 207 głosów,
- eko – 182 głosy,
- TikTok – 140 głosów,
- design thinking – 134 głosy,
- RTM – 122 głosy,
- fake – 111 głosów,
- customer experience – 106 głosów
– Dbanie o środowisko i jego ochrona stają się przedmiotem działań coraz większej liczby marek. Wynika to m.in. ze zwiększającej się świadomości społeczeństwa w tematach ekologicznych i pogarszających się warunków klimatycznych. Związany z tym ruch zero waste będzie dalej nabierał na znaczeniu, a my zaobserwujemy coraz liczniejsze przedsięwzięcia brandów skierowane z jednej strony na wsparcie ochrony środowiska i jego rozwój, jak np. akcje sadzenia drzew czy wycofywanie plastikowych opakowań, a z drugiej skupione na ograniczeniu do minimum zanieczyszczenia środowiska spowodowanego procesem produkcji oraz wydobyciem surowców w nim wykorzystywanych – komentuje Wojciech Samborski, redaktor prowadzący, NowyMarketing.
Zobacz również
– Podcasty w Polsce zyskują na popularności, o czym zdają sobie świetnie sprawę także marki, szukając w tej formie miejsca dla siebie. Dlaczego podcasty? Wyróżniają się od innych mediów tym, że angażują uwagę, ale możemy ich słuchać, wykonując w tym samym czasie inne czynności. Jest więc idealnym narzędziem dotarcia do grupy docelowej wielu marketerów – osób, które żyją intensywnie, szukają ciekawych treści i cenią swój czas – komentuje Magdalena Wosińska, content marketing specialist, Prowly.
– TikTok to prawdziwe zasięgowe el dorado, na którym w ciągu 3-4 lat będą wszyscy. Po przebiciu się przez pierwsze, domyślne rekomendacje platformy – dodając do śledzenia kilka osób z segmentu naszych zainteresowań, serwis zmienia się o 180 stopni i daje konkretną wartość – komentuje Michał Sadowski, CEO, Brand24.
– Oszustwo w biznesie było zawsze immanentnym jego elementem. Niemniej 2019 roku z jednej strony poszerzył skalę jego zastosowania to już nie tylko fake’owe posty, konta, ale także projekty, firmy. Dzisiaj wszyscy fascynują się jak mogło dość do zbiorowego zaniku intuicji i tak powszechnej podatności na magię Elizabeth Holmes (Theranos), czy Fyre Festival. Niemniej jednak uzmysłowiło, że podejście do Internetu winno być bardziej krytyczne, a nasza czujność znacznie większa. Upadek Cambridge Analityca był początkiem wzrostu zbiorowej świadomości i walki z oszustwami – komentuje Robert Kozielski, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, posiadacz prestiżowego tytułu The Chartered Marketer, założyciel firmy questus.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Zaczynamy w końcu profesjonalnie dyskutować o doświadczeniu klientów, użytkowników. To jest ważne, ponieważ w opiniach międzynarodowych CMO, ten element jest kluczowy dla nadchodzącej drugiej dekady XXI wieku. Działania w zakresie CX dotyczą wszystkich punktów styku z klientami, w dziś bardzo szerokiej warstwie komunikacji – komentuje Jacek Kotarbiński, ekspert z zakresu marketingu i innowacji, Kotarbinski.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomysł na konkurs na Marketingowe Słowo sezonu 2019/2020 wyszedł od agencji GoldenSubmarine.