W naszej ankiecie wzięły udział 882 osoby. Marketingowym Słowem sezonu 2019/2020 zostało zero waste, zyskując aż 321 głosów (36,4% wszystkich oddanych głosów). Kolejne miejsca w naszej ankiecie zajęły:
- podcast – 207 głosów,
- eko – 182 głosy,
- TikTok – 140 głosów,
- design thinking – 134 głosy,
- RTM – 122 głosy,
- fake – 111 głosów,
- customer experience – 106 głosów
– Dbanie o środowisko i jego ochrona stają się przedmiotem działań coraz większej liczby marek. Wynika to m.in. ze zwiększającej się świadomości społeczeństwa w tematach ekologicznych i pogarszających się warunków klimatycznych. Związany z tym ruch zero waste będzie dalej nabierał na znaczeniu, a my zaobserwujemy coraz liczniejsze przedsięwzięcia brandów skierowane z jednej strony na wsparcie ochrony środowiska i jego rozwój, jak np. akcje sadzenia drzew czy wycofywanie plastikowych opakowań, a z drugiej skupione na ograniczeniu do minimum zanieczyszczenia środowiska spowodowanego procesem produkcji oraz wydobyciem surowców w nim wykorzystywanych – komentuje Wojciech Samborski, redaktor prowadzący, NowyMarketing.
Zobacz również
– Podcasty w Polsce zyskują na popularności, o czym zdają sobie świetnie sprawę także marki, szukając w tej formie miejsca dla siebie. Dlaczego podcasty? Wyróżniają się od innych mediów tym, że angażują uwagę, ale możemy ich słuchać, wykonując w tym samym czasie inne czynności. Jest więc idealnym narzędziem dotarcia do grupy docelowej wielu marketerów – osób, które żyją intensywnie, szukają ciekawych treści i cenią swój czas – komentuje Magdalena Wosińska, content marketing specialist, Prowly.
– TikTok to prawdziwe zasięgowe el dorado, na którym w ciągu 3-4 lat będą wszyscy. Po przebiciu się przez pierwsze, domyślne rekomendacje platformy – dodając do śledzenia kilka osób z segmentu naszych zainteresowań, serwis zmienia się o 180 stopni i daje konkretną wartość – komentuje Michał Sadowski, CEO, Brand24.
– Oszustwo w biznesie było zawsze immanentnym jego elementem. Niemniej 2019 roku z jednej strony poszerzył skalę jego zastosowania to już nie tylko fake’owe posty, konta, ale także projekty, firmy. Dzisiaj wszyscy fascynują się jak mogło dość do zbiorowego zaniku intuicji i tak powszechnej podatności na magię Elizabeth Holmes (Theranos), czy Fyre Festival. Niemniej jednak uzmysłowiło, że podejście do Internetu winno być bardziej krytyczne, a nasza czujność znacznie większa. Upadek Cambridge Analityca był początkiem wzrostu zbiorowej świadomości i walki z oszustwami – komentuje Robert Kozielski, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, posiadacz prestiżowego tytułu The Chartered Marketer, założyciel firmy questus.
Świat, jakiego chcemy jutro, zaczyna się od tego, jak prowadzimy biznes dzisiaj. Mars Wrigley podsumowuje 2022 rok
– Zaczynamy w końcu profesjonalnie dyskutować o doświadczeniu klientów, użytkowników. To jest ważne, ponieważ w opiniach międzynarodowych CMO, ten element jest kluczowy dla nadchodzącej drugiej dekady XXI wieku. Działania w zakresie CX dotyczą wszystkich punktów styku z klientami, w dziś bardzo szerokiej warstwie komunikacji – komentuje Jacek Kotarbiński, ekspert z zakresu marketingu i innowacji, Kotarbinski.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pomysł na konkurs na Marketingowe Słowo sezonu 2019/2020 wyszedł od agencji GoldenSubmarine.