TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Mieczysław Szcześniak promuje czytelnictwo w teledysku do kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”

W ramach nowej odsłony kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek” zachęcającej najmłodszych do czytania książek, w sieci pojawił się teledysk z udziałem Mietka Szcześniaka.
O autorze
1 min czytania 2020-01-27

Dzięki akcji „Mała książka – wielki człowiek” w bibliotekach publicznych na terenie całego kraju rozdawane są wyprawki czytelnicze dla najmłodszych. Każde dziecko w wieku przedszkolnym (3-6 lat), które przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie niezwykłą książkę „Pierwsze czytanki dla…” z ilustracjami wybitnego artysty Józefa Wilkonia.

Piosenka i nakręcony do niej teledysk to kolejne elementy kampanii, które mają zachęcić do sięgania po książki oraz wyrobienia nawyku regularnego odwiedzania bibliotek.

– Inspiracją do napisania tekstu piosenki były wspomnienia z dzieciństwa. W moim, rodzinnym domu znajdowało się mnóstwo książek, więc czytanie było czymś naturalnym – wyjaśnia Igor Jaszczuk, autor tekstu i muzyki do piosenki „Mała książka – wielki człowiek”.

– W piosence znajdziemy odniesienia do najpopularniejszych utworów książkowych dla dzieci takich jak: „Królewicz i żebrak”, „O dwóch takich, co ukradli księżyc”, czy „Nowe szaty cesarza”. Tekst piosenki i teledysk zachęcają dzieci do wyruszenia w niezwykłą, pełną magii czytelniczą podróż – dodaje producent teledysku Łukasz Adamowicz.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Mała książka – wielki człowiek” to kampania społeczna promująca czytelnictwo wśród najmłodszych, którą Instytut Książki realizuje nieprzerwanie od grudnia

2017 roku. Od tego czasu na oddziałach położniczych szpitali w całej Polsce wszystkim noworodkom są rozdawane Wyprawki Czytelnicze. W 2018 roku zakres kampanii rozszerzono o biblioteki publiczne, w których są rozdawane specjalne pakiety książkowe dla dzieci w wieku przedszkolnym. Od początku trwania kampanii Instytut Książki przekazał już Małym Czytelnikom prawie milion książek. Dodatkowo w ramach akcji, rodzice otrzymują broszury informacyjne o roli czytania w życiu dziecka. Dzięki kampanii, Instytut Książki chce dotrzeć do jak najszerszej grupy osób, które mogą mieć wpływ na wyrobienie u dzieci nawyku czytania, czyli rodziców, opiekunów, wychowawców i bibliotekarzy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Producentem klipu jest ClickAd Interactive.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się