Mieczysław Szcześniak promuje czytelnictwo w teledysku do kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”

W ramach nowej odsłony kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek” zachęcającej najmłodszych do czytania książek, w sieci pojawił się teledysk z udziałem Mietka Szcześniaka.
O autorze
1 min czytania 2020-01-27

Dzięki akcji „Mała książka – wielki człowiek” w bibliotekach publicznych na terenie całego kraju rozdawane są wyprawki czytelnicze dla najmłodszych. Każde dziecko w wieku przedszkolnym (3-6 lat), które przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie niezwykłą książkę „Pierwsze czytanki dla…” z ilustracjami wybitnego artysty Józefa Wilkonia.

Piosenka i nakręcony do niej teledysk to kolejne elementy kampanii, które mają zachęcić do sięgania po książki oraz wyrobienia nawyku regularnego odwiedzania bibliotek.

– Inspiracją do napisania tekstu piosenki były wspomnienia z dzieciństwa. W moim, rodzinnym domu znajdowało się mnóstwo książek, więc czytanie było czymś naturalnym – wyjaśnia Igor Jaszczuk, autor tekstu i muzyki do piosenki „Mała książka – wielki człowiek”.

– W piosence znajdziemy odniesienia do najpopularniejszych utworów książkowych dla dzieci takich jak: „Królewicz i żebrak”, „O dwóch takich, co ukradli księżyc”, czy „Nowe szaty cesarza”. Tekst piosenki i teledysk zachęcają dzieci do wyruszenia w niezwykłą, pełną magii czytelniczą podróż – dodaje producent teledysku Łukasz Adamowicz.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Mała książka – wielki człowiek” to kampania społeczna promująca czytelnictwo wśród najmłodszych, którą Instytut Książki realizuje nieprzerwanie od grudnia

2017 roku. Od tego czasu na oddziałach położniczych szpitali w całej Polsce wszystkim noworodkom są rozdawane Wyprawki Czytelnicze. W 2018 roku zakres kampanii rozszerzono o biblioteki publiczne, w których są rozdawane specjalne pakiety książkowe dla dzieci w wieku przedszkolnym. Od początku trwania kampanii Instytut Książki przekazał już Małym Czytelnikom prawie milion książek. Dodatkowo w ramach akcji, rodzice otrzymują broszury informacyjne o roli czytania w życiu dziecka. Dzięki kampanii, Instytut Książki chce dotrzeć do jak najszerszej grupy osób, które mogą mieć wpływ na wyrobienie u dzieci nawyku czytania, czyli rodziców, opiekunów, wychowawców i bibliotekarzy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Producentem klipu jest ClickAd Interactive.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się