Niemieckie supermarkety testują jadalne opakowania na warzywa i owoce

Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Niemieckie supermarkety testują jadalne opakowania na warzywa i owoce

Im głośniej i częściej mówi się o problemie plastiku zanieczyszczającego nasze środowisko, tym coraz więcej firm wprowadza alternatywne sposoby pakowania produktów. Przykładem tego są niemieckie sieci handlowe Rewe i Edeka, które stosują natryskową, jadalną powłokę ochronną na warzywa i owoce.

Na rynku istnieje już wiele sposobów na opakowywanie produktów nie wykorzystując przy tym plastiku. Lidl na przykład stosuje znakowanie warzyw i owoców naturalnym światłem, zaś tajlandzki supermarket Rimping wykorzystuje do tego liście bananowca. Teraz inny ciekawy sposób wprowadziły dwie niemieckie sieci handlowe.

Edeka i Rewe – bo o tych firmach mowa – rozpoczęły testy nowej metody ochrony owoców i warzyw przed zepsuciem w postaci natryskiwanej na nie cienkiej i jadalnej osłony, czyli tzw. „drugiej skórki”.

Ta pierwsza sieć handlowa wykorzystuje technologię amerykańskiego koncernu Apeel Sciences, który jadalną powłokę wytwarza z roślinnych materiałów, takich jak np. skórka, pestki czy miąższ z owoców i warzyw. Sieć Edeka korzysta z tej metody do pakowania awokado, a także pomarańczy.   

Natomiast sieć Rewe nawiązała współpracę z brytyjską firmą AgriCoat NatureSeal, która produkuje jadalną powłokę z cukru, celulozy i olejów roślinnych. Już teraz w supermarketach marki można znaleźć awodako, pomarańcze i mandarynki opakowane w ten sposób.

„Jadalne opakowania” obu firm są neutralne pod względem zapachu, a także smaku.

PS

Projekt ekologicznego opakowania greckiego projektanta George’a Bosnasa składa się w głównej mierze z nasion. Po zużyciu pudełka można je posadzić w doniczce, by w ciągu kilkunastu dni wyrosła z niego roślina.

PS2

#NoBeautyInPlastic to projekt polskiego fotografa Daniela Petryczkiewicza, który ma za zadanie zwrócić uwagę na fakt wciąż rosnącego zużycia jednorazowego plastiku. Za pomocą sugestywnych i prowokujących zdjęć artysta chce skłonić społeczeństwo do refleksji.

PS3

2019 rok niewątpliwie przebiegał pod hasłem ekologii. Nic więc dziwnego, że wiele popularnych marek wprowadziło w ostatnich miesiącach wiele ciekawych rozwiązań, które mają za zadanie przyczynić się do poprawy naszego środowiska. Przedstawiamy te najciekawsze.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij