TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

ARC Rynek i Opinia: Wśród kibiców sportu jest coraz więcej kobiet [raport]

Kobiety stanowią 29% kibiców sportowych, jednak są dyscypliny, w których ich odsetek jest niemal tak wysoki jak odsetek mężczyzn. Zdecydowanie najmniej zwolenników sportu jest wśród osób z najmłodszych i najstarszych grup wiekowych –wynika z najnowszego raportu Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia.
O autorze
1 min czytania 2020-02-06

Wśród kibiców sportu mężczyźni stanowią zdecydowaną większość – 71%. Kibic sportu to nadal najczęściej mężczyzna w szerokim przedziale wiekowym między 25-tym a 59-tym rokiem życia. Nie oznacza to jednak, że kobiety nie mają swoich ulubionych dyscyplin. Kobiety stanowią pokaźną grupę wśród fanów gier zespołowych, z wyłączeniem piłki nożnej, a także skoków narciarskich i lekkoatletyki. Analizując TOP 10 dyscyplin zdecydowanie najniższy odsetek kobiet jest wśród kibiców sportów walki oraz sportów związanych z motoryzacją.

Porównując wyniki dzisiejsze z wynikami sprzed dziesięciu lat, wyraźnie widać, że odsetek kobiet w strukturze kibiców istotnie wzrósł w różnych dyscyplinach, m.in.:

  • Siatkówka (obecnie 44% versus 27% w 2009 roku)
  • Skoki narciarskie (obecnie 45% versus 24% w 2009 roku)
  • Piłka nożna (obecnie 35% versus 19% w 2009 roku)
  • Rajdy samochodowe (obecnie 29% versus 16% w 2009 roku)
  • Boks (obecnie 24% versus 14% w 2009 roku)

Patrząc na poszczególne dyscypliny i strukturę wiekową ich kibiców to w przypadku niemal każdej dyscypliny z pierwszej dziesiątki najwyższy odsetek stanowią mężczyźni w wieku 45-59 lat.

Duży odsetek młodszych kibiców w wieku 25-34 lata mają takie dyscypliny jak boks i sporty walki MMA, natomiast osoby w wieku 35-44 lata stanowią istotny odsetek wśród kibiców Formuły 1 i rajdów samochodowych.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dziesięć lat temu sportem najbardziej interesowały się osoby z przedziału wiekowego 25-34 lat, czyli obecni 40-latkowie, co ma swoje odzwierciedlenie w dzisiejszych wynikach. Sport ma zdecydowanie najmniej kibiców wśród ludzi młodych oraz najstarszych. Zwłaszcza wskaźniki dla młodych powinny dawać do myślenia. Wiele lat temu oglądanie wydarzeń sportowych było jedną z niewielu rozrywek. Dzisiaj młode pokolenie może wybierać między kanałami na YouTubie, treściami w innych social mediach, platformami z tysiącem filmów, programów tematycznych czy seriali. Oferta rozrywkowa jest obecnie znacznie bogatsza i łatwiej dostępna niż kiedykolwiek. Dodatkowo najmłodsze pokolenie jest przyzwyczajone do krótkich form prezentacji contentu, a tradycyjne rozgrywki sportowe trwają dłużej. Dlatego ważne jest, aby wprowadzać bardziej przystępne formy rozgrywek, które byłyby atrakcyjne dla młodszego pokolenia. Jest to duże wyzwanie dla osób zajmujących się sportem – sport będzie musiał powalczyć o uwagę widza, a to jest coraz trudniejsze – komentuje dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się