Chatbot, który ratuje życie – Projekt AED z Wirtualnym Ratownikiem Medycznym

Rośnie liczba rozmaitych sposobów edukowania społeczeństwa w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Jednym z nich jest Wirtualny Ratownik Medyczny, czyli chatbot, który udowadnia, że nie trzeba nosić peleryny, by zostać bohaterem i uratować ludzkie życie.
O autorze
1 min czytania 2020-02-13

Chatbot to nic innego jak program komputerowy, który, bazując na sztucznej inteligencji, wchodzi w interakcję z użytkownikiem za pomocą naturalnego języka. Pełni funkcję konsultanta: potrafi porozumiewać się z odbiorcami i swobodnie odpowiadać na ich pytania. Wirtualnego asystenta można osadzić na różnych platformach takich jak np. Facebook Messenger czy Google Asystent.

Wirtualny Ratownik Medyczny (WRM) został powołany do życia na potrzeby Projektu AED i ma za zadanie przekazywać podstawową wiedzę z zakresu udzielania pierwszej pomocy w przypadkach zagrożenia utraty życia lub zdrowia. Narratorem WRM jest Pomocny Dżo, czyli tytułowy bohater komiksu edukacyjnego, który do tej pory uczył, jak reagować w sytuacjach kryzysowych oraz jak korzystać z defibrylatora.


To on – Pomocny Dżo – narrator z chatbota

Teraz, dzięki technologii chatbot, będzie można porozmawiać z nim również na temat wypadków drogowych, tych z udziałem dzieci i innych sytuacji, jakie stanowią potencjalne niebezpieczeństwo dla zdrowia i życia. To jednak nie wszystko.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Możliwości Wirtualnego Ratownika Medycznego są o wiele większe. Bot przeprowadza użytkowników przez scenariusze możliwych zdarzeń i doradza, jak pomóc tonącemu, co zrobić, gdy porazi nas prąd lub w jaki sposób pomóc osobie po omdleniu. Każda z możliwych do wyboru ścieżek to osobna historia, opowiedziana w prosty i zrozumiały dla odbiorcy sposób. Co więcej, oprócz praktycznych wskazówek i treści stricte edukacyjnych, Pomocny Dżo pomaga przyswoić najważniejsze informacje również w formie nawiązujących do poruszanych kwestii zagadek – mówi autor chatbota, media manager ContentHouse, Michał Bednarczyk.

– Wirtualny Ratownik Medyczny to również dobry sposób na odkrycie i zrozumienie, jakich informacji na temat udzielania pierwszej pomocy ludzie poszukują. Zdobyta wiedza pozwoli nie tylko udoskonalić technologię samego bota, ale wskaże również zagadnienia, którym będzie trzeba poświęcić więcej uwagi podczas tworzenia programów i ścieżek edukacyjnych – mówi Jakub Mitka, prezes Fundacji Projekt AED.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Pamiętajmy jednak, że Wirtualny Ratownik jest źródłem wiedzy, natomiast nie jest stworzony po to, by pomóc w sytuacji zagrożenia „tu i teraz”. W razie pogorszenia zdrowia, należy niezwłocznie zadzwonić na numer alarmowy 112 lub 999.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się