Nowa strategia firmy Unilever zacznie w pierwszej kolejności obowiązywać dla kategorii lodów – do koncernu bowiem należą takie marki, jak Magnum czy Algida. Następnie do końca 2020 roku nowe marketingowe zasady obejmą pozostałe produkty żywnościowe i napoje firmy.
W oficjalnym oświadczeniu przedstawiciele koncernu zapowiedzieli, że całkowicie zakończą współpracę z influencerami oraz celebrytami popularnymi wśród dzieci. Ograniczone zostanie także wykorzystywanie postaci z kreskówek do promocji produktów.
Zobacz również
Nowa strategia marketingowa obejmować będzie media tradycyjne i internetowe, z wyłączeniem reklam na wyświetlaczach w sklepach – firma zadeklarowała, że w marketach będą promowane jedynie produkty „o określonym profilu żywieniowym”.
Zobowiązanie koncernu Unilever ma związek z danymi opublikowanymi przez Światową Organizację Zdrowia dotyczącymi otyłości wśród dzieci – według szacunków aż 124 mln dzieci w wieku od 5 do 19 lat na całym świecie cierpi na tę chorobę, zaś 213 mln ma nadwagę.
PS
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Singapur jest pierwszym państwem na świecie, które zdecydowało się na taki krok – już w tym roku wprowadzony zostanie zakaz reklamowania niezdrowych słodzonych napojów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Burmistrz miasta Sadiq Khan wydał rozporządzenie, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia w ramach nowego programu dotyczącego ograniczenia otyłości wśród dzieci.