Unilever nie będzie kierować swoich reklam do osób poniżej 12 roku życia – ma to związek z rosnącą otyłością wśród dzieci

Unilever nie będzie kierować swoich reklam do osób poniżej 12 roku życia – ma to związek z rosnącą otyłością wśród dzieci
Przedstawiciele koncernu Unilever zapowiedzieli, że przestaną kierować reklamy produktów spożywczych i napojów do dzieci poniżej 12 roku życia. Zobowiązanie ma wejść w życie do końca 2020 roku i będzie obejmowało media tradycyjne i internetowe.
O autorze
1 min czytania 2020-02-17

Nowa strategia firmy Unilever zacznie w pierwszej kolejności obowiązywać dla kategorii lodów – do koncernu bowiem należą takie marki, jak Magnum czy Algida. Następnie do końca 2020 roku nowe marketingowe zasady obejmą pozostałe produkty żywnościowe i napoje firmy.

W oficjalnym oświadczeniu przedstawiciele koncernu zapowiedzieli, że całkowicie zakończą współpracę z influencerami oraz celebrytami popularnymi wśród dzieci. Ograniczone zostanie także wykorzystywanie postaci z kreskówek do promocji produktów.

Nowa strategia marketingowa obejmować będzie media tradycyjne i internetowe, z wyłączeniem reklam na wyświetlaczach w sklepach – firma zadeklarowała, że w marketach będą promowane jedynie produkty „o określonym profilu żywieniowym”.

Zobowiązanie koncernu Unilever ma związek z danymi opublikowanymi przez Światową Organizację Zdrowia dotyczącymi otyłości wśród dzieci – według szacunków aż 124 mln dzieci w wieku od 5 do 19 lat na całym świecie cierpi na tę chorobę, zaś 213 mln ma nadwagę. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Singapur jest pierwszym państwem na świecie, które zdecydowało się na taki krok – już w tym roku wprowadzony zostanie zakaz reklamowania niezdrowych słodzonych napojów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Burmistrz miasta Sadiq Khan wydał rozporządzenie, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia w ramach nowego programu dotyczącego ograniczenia otyłości wśród dzieci.