Otyłość to jedna z najczęstszych chorób dotykających nasze społeczeństwo. W związku z tym w zeszłym roku burmistrz Londynu Sadiq Khan wydał rozporządzenie, na mocy którego od lutego br. na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia.
Teraz podobny zakaz chce wprowadzić Singapur – jako pierwszy kraj na świecie – lecz póki co w kontekście napojów słodzonych, takich jak np. soki, napoje jogurtowe czy kawy rozpuszczalne. Już w przyszłym roku w życie ma wejść owe rozporządzenie, które będzie obejmowało telewizję, radio, prasę oraz internet.
Zobacz również
Ponadto, wszystkie napoje słodzone będą musiały być oznakowane specjalnymi etykietami, na których zostanie podana zawartość cukru oraz wartości odżywcze.
W odpowiedzi na nowy zakaz władz państwa, przedstawiciele singapurskiego oddziała Coca-Coli już zapowiedzieli, że będą pracować nad obniżeniem poziomu cukru w swoich napojach.
zdjęcie: depositphotos.com
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co trzeci dorosły i co piąte dziecko w Polsce ma nadwagę lub jest otyłe. Utrwalają się też złe nawyki żywieniowe, które później bardzo trudno zmienić. Celem zeszłorocznej kampanii „Nie serwuj sobie choroby” było skłonienie Polaków do refleksji i zmian nawyków żywieniowych.