IKEA zdaje sobie sprawę z tego, że niektórzy jej klienci pokonują naprawdę duże dystanse, by dotrzeć do marketu sieci i zrobić zakupy. W związku z tym dubajski oddział marki ruszył z akcją „Buy With Your Time”, w ramach której tamtejsi mieszkańcy otrzymują zniżki na podstawie czasu dotarcia do sklepu.
Nietypowa usługa oparta jest w głównej mierze na danych pozyskanych z aplikacji Google Maps. Na ich podstawie pracownicy sklepu mogą zobaczyć, ile czasu klient spędził w podróży, a następnie przyznać mu odpowiednią zniżkę. Przykładowo – jedna godzina warta jest 105 AED, czyli około 110 złotych.
Zobacz również
Oznacza to, że za około 49 minut podróży klient otrzyma stolik kawowy Lack, natomiast za 5 minut – wegetariańskiego hot-doga.
Na tę chwilę nie wiadomo, czy podobna usługa zostanie wprowadzona na pozostałe rynki.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Za akcję odpowiada agencja Memac Ogilvy Dubai.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Otwarty w kwietniu 2019 roku sklep marki IKEA w Greenwich otrzymał miano najbardziej zrównoważonego marketu w portfolio marki. W związku z tym brand outdoorowymi kreacjami zachęcał klientów, by chodzili tam albo na piechotę, albo korzystając z komunikacji miejskiej.