TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

PETA i Fundacja Viva będą protestować przed sklepami Reserved – LPP odpowiada i rozważa podjęcie kroków prawnych

PETA i Fundacja Viva będą protestować przed sklepami Reserved – LPP odpowiada i rozważa podjęcie kroków prawnych
Fundacja Międzynarodowy Ruch na rzecz Zwierząt Viva oraz niemiecki oddział organizacji PETA zapowiedzieli protesty w kilku miastach w Polsce przeciwko marce Reserved, której zarzucili używanie kaszmiru w swoich produktach. Firma LPP odpowiedziała na zarzuty i rozważa podjęcie kroków prawnych.
O autorze
2 min czytania 2020-02-18

Wszystko zaczęło się od opublikowanego przez organizację PETA nagrania, które przedstawia „prawdziwą cenę kaszmiru”. W filmie pokazani zostali pracownicy fabryk kaszmiru w Mongolii i Chinach, którzy w niehumanitarny sposób traktują zwierzęta. Uwaga – wideo zawiera brutalne sceny.

Kilka dni temu fundacja na rzecz zwierząt Viva oraz niemiecki oddział organizacji PETA rozpoczęli akcję skierowaną przeciwko marce Reserved, której zarzucają wykorzystywanie w swoich produktach kaszmiru. W ramach manifestacji, aktywiście stworzyli internetową petycję, za pomocą której wzywają brand do zaprzestania wykorzystywania w swoich produktach kaszmiru. 

Organizacje zapowiedziały również protesty przed sklepami marki, które odbędą się w kilku miastach w Polsce. Pierwsze akcje uliczne mają odbyć się 18 lutego br. 

W odpowiedzi na zarzuty fundacji Viva i niemieckiego oddziału organizacji PETA, LPP zamieściło na swojej stronie internetowej oficjalne stanowisko. Firma przyznała, że jesienią ubiegłego roku opublikowała założenia nowej strategii zrównoważonego rozwoju, zgodnie z którą od 2021 roku „wełna, w tym kaszmir, używane do produkcji ubrań, będzie pochodziła wyłącznie z certyfikowanych i sprawdzonych źródeł, gwarantujących dobro zwierząt”. Natomiast w przypadku, gdy niemożliwe będzie zdobycie tego surowca w ten sposób, koncern całkowicie zrezygnuje z jego wykorzystania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak napisało LPP w swoim oświadczeniu, o tym fakcie została poinformowała fundacja Viva oraz organizacja PETA Niemcy – mimo tego aktywiści „podjęli w lutym br. wzmożony atak przeciwko naszej marce, próbując przekonać opinię publiczną, że wykorzystywane przez nas surowce są pozyskiwane w sposób niehumanitarny. Na dowód tego (fundacja Viva – przyp. red.) posługuje się regularnie zdjęciami i filmami przygotowanymi przez PETA Niemcy pokazującymi drastyczne obrazy, nie mające związku z marką Reserved, aby tym samym wpłynąć na opinię publiczną i oczernić nasze dobre imię. Wykorzystuje w tej manipulacji media społecznościowe i tradycyjne” – pisze dalej firma. 

LPP zaznaczyło także, że w porównaniu do konkurencyjnych producentów odzieżowych, „w niewielkim stopniu wykorzystuje do produkcji kaszmir”. W nadchodzących kolekcjach marki Reserved surowiec ten stanowi bowiem zaledwie 0,007% udziału. Oznacza to, że na sto tysięcy sztuk odzieży jedynie 7 zawiera kaszmir – wyjaśnia firma. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Tym samym LPP poddaje w wątpliwość rzeczywiste zamiary obu organizacji, biorąc też pod uwagę fakt, że aktywiści „rozpoczynając swe nawoływania w internecie do udziału w masowych protestach przeciwko naszej marce, wcześniej nie kontaktowali się z nami w tym temacie”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Firma na koniec w swoim oświadczeniu dodała, że z uwagi na „brak etyki i manipulacje ze strony fundacji Viva” rozważa możliwość wstąpienia na drogę prawną przeciwko organizacji prozwierzęcej. 

Pełne oświadczenie firmy LPP dostępne jest na stronie. 

 

zdjęcie: instagram.com/fundacjaviva / screen oświadczenia LPP