Twórcy filmu „Ptaki Nocy” zmienili tytuł, by poprawić jego pozycjonowanie w internecie

Twórcy filmu „Ptaki Nocy” zmienili tytuł, by poprawić jego pozycjonowanie w internecie
7 lutego br. premierę na całym świecie miał film „Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)”. Twórcy filmu postanowili jednak nieco skrócić nazwę produkcji – teraz jest to po prostu „Harley Quinn: Ptaki Nocy”. Powodem miało być słabe pozycjonowanie w Google.
O autorze
1 min czytania 2020-02-18

„Ptaki Nocy” to kontynuacja filmu „Legionu samobójców” z postacią Harley Quinn w roli głównej. Produkcja miała swoją światową premierę 7 lutego br., a zaledwie kilka dni później jego twórcy postanowili znacznie skrócić nazwę filmu z „Ptaki Nocy (i fantastyczna emancypacja pewnej Harley Quinn)” do „Harley Quinn: Ptaki Nocy”. Dlaczego?

Otóż, jak przyznali producenci w oświadczeniu przesłanym portalowi technologicznemu The Verge, zmiana miała być podyktowana koniecznością poprawienia pozycjonowania produkcji w wyszukiwarce Google. Pierwsza nazwa miała być po prostu zbyt długa i nieprzyjazna internetowym algorytmom. Ponadto, zdaniem niektórych mogła też wprowadzała widzów w błąd, bowiem dopisanie postaci Harley Quinn w podtytule sugerowało, że jej rola jest w filmie mniejsza, niż na przykład tytułowych „Ptaków Nocy”. 

Wpływ na decyzję o skróceniu nazwy miały również pierwsze wyniki w box office – w weekend otwarcia film zarobił około 33 mln dolarów. Jest to niewiele, biorąc pod uwagę, że budżet produkcji był ponad 2,5-krotnie większy. 

Co ciekawe, po zmianie tytułu i 10 dniach od premiery film przyniósł już ponad 145 mln dolarów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Każdy, kto miał do czynienia z pozycjonowaniem stron i pozyskiwaniem ruchu organicznego z wyszukiwarek wie, że liczy się tylko top10. Pozostałe pozycje są mało istotne z punktu widzenia budowania ruchu. Dlaczego więc przez tyle lat nikt nie znalazł złotego środka, pozwalającego zawsze być na topie?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W 2018 roku po wpisaniu w wyszukiwarkę Google słowa „idiot”, na pierwszych miejscach wyników wyszukiwania pojawiały się grafiki przedstawiające prezydenta USA, Donalda Trumpa. Na czym dokładnie polega tzw. googlebombing i jak marketerzy i marki mogą się przed nim zabezpieczyć?