#AkcjaDonacja – marka Always walczy z ubóstwem menstruacyjnym w nowej kampanii

Prawie 1 na 6 dziewcząt w Polsce opuściła lekcje podczas miesiączki z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych – wynika z najnowszych badań P&G. Razem z PCK, marka Always prezentuje najnowszą kampanię #AkcjaDonacja, mającą na celu zmniejszenie skutków problemu ubóstwa menstruacyjnego.
O autorze
2 min czytania 2020-02-19

W wielu krajach miesiączka nadal jest tematem tabu, co niesie ze sobą wiele negatywnych konsekwencji. Nawet w najbardziej rozwiniętych aglomeracjach zdarza się, że uczennice tracą możliwość uczęszczania na lekcje z powodu braku dostępu do artykułów higienicznych. Problem ten najczęściej jest lekceważony, a społeczeństwo postrzega go jako wymówkę na szkolne nieobecności. Gdy brakuje podpasek czy tamponów, młode dziewczyny używają papieru toaletowego lub skrawków ubrań. Wpływa to jednak znacząco na ich komfort i samoocenę. W Polsce problem ten dotknął niemalże 1 na 6 dziewcząt.

Marka Always od lat wspiera młode dziewczyny na całym świecie w budowaniu poczucia własnej wartości. Po sukcesie wieloletniej kampanii Always #JakDziewczyna, przyszła pora na nowy projekt. We współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, producent kobiecych produktów higienicznych P&G rozpoczyna program Always #AkcjaDonacja mający na celu wspieranie uczennic, które ze względów finansowych nie mogą sobie pozwolić na zakup artykułów menstruacyjnych.

Akcję może wesprzeć każdy, kto kupi podpaski Always w dowolnym sklepie na terenie kraju, w okresie od 1 lutego do 15 marca br. . Akcję wspierać można także w mediach społecznościowych udostępniając na Facebooku lub Instagramie zdjęcie z hashtagami #Always #AkcjaDonacja. Za każde zakupione opakowanie podpasek Always lub udostępnione zdjęcie, P&G przekaże donację potrzebującym dziewczynkom w wieku szkolnym, za pośrednictwem Polskiego Czerwonego Krzyża.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Jako firma, która wspiera kobiety każdego dnia dzięki produktom z naszego portfolio, chcemy otwarcie rozmawiać o procesie dojrzewania, budowaniu pewności siebie w tym ważnym momencie rozwoju dziewczynek oraz wszystkich aspektach z tym związanych, np. o równym prawie do nauki. Miesiączka jest nieodłącznym elementem stawania się i bycia kobietą, i nie powinna być powodem nieobecności w szkole czy utraty szansy na spędzanie czasu z rówieśnikami. Dlatego szczególnie cieszymy się z naszej współpracy z Polskim Czerwonym Krzyżem, dzięki pomocy którego możemy dotrzeć do najbardziej potrzebujących uczennic i wesprzeć je naszymi produktami – mówi Adrianna Harasymowicz, dyrektor kategorii P&G.

Celem programu Always #AkcjaDonacja jest nie tylko pomoc poprzez przekazywanie produktów, ale przede wszystkim wsparcie w procesie stawania się silnymi, pewnymi siebie kobietami, co jednocześnie jest misją marki Always. Jak ważna jest taka pomoc, doskonale wie Paulina Sykut-Jeżyna, która została ambasadorką akcji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Jako kobieta i matka czuję obowiązek pomocy młodym dziewczynom, które doświadczają niesprawiedliwości z powodu bycia kobietą. My, dojrzałe już kobiety, mamy wiedzę i doświadczenia zbierane przez lata i powinnyśmy się nimi dzielić. Wierzę głęboko, że jest możliwa otwarta, merytoryczna i kulturalna rozmowa na tematy związane z dojrzewaniem, w tym także ubóstwa menstruacyjnego. Program marki Always i Polskiego Czerwonego Krzyża Always #AkcjaDonacja jest pierwszym krokiem do realizacji tego celu – mówi Paulina Sykut-Jeżyna, ambasadorka programu Always #AkcjaDonacja.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przekazanie produktów marki Always, PCK planuje podczas drugiego semestru roku szkolnego 2019-2020, czyli od 1 marca w objętych programem szkołach. Szacuje się, że podczas trwania kampanii rozdane zostaną co najmniej 2 miliony podpasek Always.