Z czego nie mogą zrezygnować pacjenci hospicjum? Przemysław Bluszcz tłumaczy w 1% spocie Fundacji Hospicjum Onkologiczne i zachęca do wpłat

Przemysław Bluszcz („Czarny Mercedes”, „Leśniczówka” „Pakt”, „Konwój”) w tegorocznej kampanii 1-procentowej Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa w Warszawie wciela się w nową rolę. Tym razem ambasador FHO we własnej osobie wyjaśnia, z czego nie mogą zrezygnować pacjenci hospicjum.
O autorze
1 min czytania 2020-02-20

Po pierwsze pacjent

W tegorocznej kampanii twórcy odchodzą od nietuzinkowej i nieoczywistej konwencji, stawiając na jasny przekaz i minimalistyczną formę. W nowym spocie Przemek Bluszcz w kilku słowach tłumaczy, dlaczego środki z “„1 procenta” są istotnym wsparciem finansowym dla Fundacji. Spot zachęca w ten sposób Polaków do przekazania 1 % podatku na rzecz pacjentów warszawskiego hospicjum.  

Ukryte znaczenie

Pomimo minimalistycznej formy w spocie nie zabrakło dwuznaczności. Nagość aktora z jednej strony wprost nawiązuje do jego słów „zrezygnowaliśmy ze scenografii, rekwizytów i kostiumów”, z drugiej zaś ma pokazywać, że w obliczu choroby i śmierci wszyscy jesteśmy tacy sami – nadzy i bezbronni. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pacjenci hospicjum mieli zapewnioną najlepszą opiekę medyczną i socjalną.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Naszą rolą jest stworzenie pacjentowi warunków do tego, by mógł godnie żyć mimo choroby: bez bólu i strachu, wśród osób, które rozumieją, jak ważne jest poczucie bezpieczeństwa i bliskości. Aby móc nieprzerwanie zapewniać naszym podopiecznym życie najlepszej jakości mimo trudności związanych z nieuleczalną choroby, potrzebujemy wsparcia finansowego. Dzięki temu otaczamy ich opieką medyczną i dajemy wsparcie duchowe, ale też, a może przede wszystkim, tworzymy domową atmosferę każdego dnia. O trosce o godne życie naszych pacjentów opowiada nasz najnowszy spot – tłumaczy Dorota Jasińska, prezes Fundacji.  

Nie rezygnujemy

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wszystkie osoby i firmy zaangażowały się w przygotowanie i realizację spotu charytatywnie. Scenariusz do spotu napisał Igor Hanke. Za reżyserię odpowiadała Irmina Śliwińska. Zdjęcia wykonał Jakub Stolecki w asyście Piotra Michalaka. Studio Cukry oraz Studio Sól udostępniły Fundacji sprzęt oraz przestrzeń do nagrania spotu. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Fundacja Hospicjum Onkologiczne

W skali roku Fundacja otacza opieką ponad 3 300 osób. Wpłaty z 1% mają znaczący udział w tworzeniu szczególnego rodzaju hospicjum – miejsca, w którym pacjenci otrzymują zarówno najlepszą opiekę medyczną, jak i zwykłą ludzką bliskość. Aby wesprzeć Fundację, należy wpisać numer KRS 0000128039 oraz kwotę 1% podatku do swojego PIT-u lub rozliczyć się online na stronie fho.org.pl/przekaz-1.