Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

4 atuty technologii call tracking, które usprawnią Twoje działania digitalowe

4 atuty technologii call tracking, które usprawnią Twoje działania digitalowe
O autorze
3 min czytania 2020-02-24

Digital marketing to tzw. data driven marketing. Dane to podstawa nie tylko planowania kampanii, ale całego projektu obecności firmy w sieci i jej interakcji z użytkownikami. Digital marketer korzysta z narzędzi, które pozwalają precyzyjnie wycelować przekaz do grupy docelowej i co najważniejsze – potwierdzić jego skuteczność. Call tracking to technologia, która w takie narzędzie zamienia często pomijany, niezrozumiany i nielubiany – telefon.

Co to jest call tracking i jak działa?

Call tracking to oparta o telefonię VoIP technologia pozwalająca na identyfikację źródła przychodzącego połączenia telefonicznego. Myśl o niej jak o Google Analytics, ale dla firmowego telefonu.

Call tracking jest w stanie monitorować wszystkie połączenia przychodzące do firmy. Oznacza to, że dowiemy się, czy klient znalazł numer do działu sprzedaży na naszej witrynie WWW dzięki Google Ads czy SEO. Jest ona oparta o telefonię internetową VoIP i skrypt instalowany na firmowej witrynie.

Uruchomienie usługi call tracking jest faktycznie bardzo proste – na firmowej witrynie (tam gdzie firma chce udostępniać kontakt telefoniczny) musi zostać zainstalowany specjalny skrypt odpowiadający za parowanie wyświetlanego numeru telefonicznego z danym źródłem / medium. Pracownicy firmy mogą odbierać połączenia telefoniczne na kontach VoIP dostępnych w usłudze lub kierować je na dowolne telefony.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Działanie, uruchomienie i konfiguracja są bardzo proste – nie trudniejsze niż przygotowanie do pracy analogicznego narzędzia dla specjalisty SEM, SEO czy UX.

Najważniejsze pytanie brzmi – dlaczego warto to zrobić i co to nam da właściwie od zaraz od momentu jej włączenia?

Słuchaj podcastu NowyMarketing

1. Poszerzenie zasięgu

Każda firma ma telefon i każda oferuje możliwość kontaktu telefonicznego swoim klientom. Jednocześnie, objęcie firmowego telefonu monitoringiem call tracking może być porównywalne do odkrycia pokładów cennych surowców w ogródku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dla większości firm traktujących digital marketing poważnie, telefon na stronie to zło konieczne. Wykonanie połączenia telefonicznego to tzw. konwersja offline. Czyli instancja, gdy np. osoba testująca demo naszej usługi dzwoni i prosi o przesłanie umowy abonamentowej. Inny przykład: osoba zapoznająca się z parametrami ubezpieczeń mienia zadzwoni na infolinię po więcej informacji. Może tam podczas rozmowy wykupić ubezpieczenie. Może po jej zakończeniu złożyć zamówienie przez formularz, ale na innym miejscu w stronie (nie na przygotowanym landing page, ale na stronie głównej). Tak czy owak – brak monitoringu telefonu w czasie rzeczywistym powoduje albo zniknięcie użytkownika z pola widzenia albo zafałszowanie faktycznej roli telefonu w całym procesie sprzedażowym.

Powoduje to, że wiele firm nie eksponuje telefonu w stopniu odpowiadającym na potrzeby użytkowników. To błąd.

Rezygnując z telefonu ograniczymy naszą skuteczność. Tego utraconego potencjału nie zrekompensuje w 100% nawet czat – to nie substytut, lecz kanał komplementarny, przez część odbiorców uwielbiany, a przez część – nie.

Włączenie telefonu do puli stosowanych przez nas metod konwersji to faktycznie jak wypłynięcie na zupełnie nowe łowiska. To więcej możliwości testowania, poszerzenia przekazu i działań content marketingowych, a także testów A/B.

2. Atrybucja telefonu

Integracja call tracking z Google Analytics pozwala na uwzględnienie połączenia telefonicznego na ścieżce do realizacji celu i w efekcie – atrybucję telefonu na ścieżce do realizacji celu.

Oznacza to, że nawet jeżeli ostatecznie użytkownik nie dokona zamówienia przez połączenie telefoniczne tylko w inny sposób, to uwzględnienie połączenia telefonicznego na jego ścieżce pozwoli zracjonalizować wydatki na reklamę. Połączenia telefoniczne przestaną wpadać do kategorii „konwersji offline”, tylko w czasie rzeczywistym będą odnotowywane zarówno w panelu analitycznym usługi call tracking, jak i Google Analytics i Google Ads.

3. Lepsza konwersyjność

Telefon jest narzędziem komunikacji chętnie wybieranym przez użytkowników znajdujących się na samym dole lejka sprzedażowego. Jak podają badania, dla 61% telefon jest ważnym narzędziem komunikacji na etapie finalizacji zakupu. Co więcej, 39% użytkowników mobilnych dzwoni zawsze lub bardzo często do firmy przed dokonaniem zakupu. Tylko 4%* nigdy, w żadnym procesie, tego nie robi!

Stawka jest wysoka. Weźmy przykład użytkownika testującego demo naszej usługi lub przeglądającego plan oferowanych szkoleń lub szukającego informacji o kosztach zamówienia i kuponach już na poziomie koszyka zakupowego. Tak samo jak możemy mu na kluczowej stronie włączyć widżet czatu, podobnie możemy wyświetlić monitorowany numer telefoniczny, aby mógł on wybrać preferowaną przez siebie formę kontaktu.

4. Lepsze treści

Technologia call tracking pozwala nie tylko na identyfikację źródła połączenia telefonicznego, ale także na pogłębioną analizę demograficzną i behawioralną dzwoniących użytkowników (dzięki integracji z Google Analytics, ale także własnym narzędziom pomiaru). To m. in. na śledzenie słów kluczowych, które doprowadziły dzwoniącą osobę na nasza witrynę. Wskaże czy korzystała z komputera, tabletu czy telefonu, system operacyjny i rozdzielczość ekranu. Pozwoli to nie tylko na dodatkowe możliwości w testach A/B czy UX – to wiedza, która już pozwala w kompleksowy sposób optymalizować całą ścieżkę użytkownika prowadzącą do zakupu.

Chcesz dowiedzieć się, jak call tracking może pomóc Tobie? Lead360 to kompleksowa usługa łącząca w sobie telefonię VoIP i call tracking. Dla firmy i dla agencji.

Chcesz wiedzieć więcej? Przejdź do strony Lead360.pl >>

Chcesz porozmawiać lub żebyśmy oddzwonili? Zadzwoń: 22 300 53 69

 

 

O Lead360

Lead360 to usługa analityczna, łącząca w sobie technologię call tracking i telefonię VoIP. To kompletne rozwiązanie dla małej firmy, ale i agencji reklamowej chcącej zaoferować swoim klientom nowe usługi.

Lead360 to marka należąca do Aiton Caldwell SA, jednego z największych operatorów telefonii VoIP w Polsce.Poza tą usługą, oferujemy też centrale telefoniczne VoIP Datera. Dla małych i średnich firm.

Wykorzystujemy własne rozwiązania technologiczne. Zaczynaliśmy jako startup w Gdańsku ponad dekadę temu. Dzisiaj dostarczamy rozwiązania telekomunikacyjne zorientowane na profesjonalną obsługę klienta i sprzedaż.

Datera: www.datera.pl
Lead360 www.lead360.pl

 

*www.thinkwithgoogle.com/consumer-insights/click-to-call/

Artykuł powstał we współpracy z Lead360.