Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Klient w Uberze jest mniej awanturujący się [raport]

Jak wynika z raportu „Uber Rider Ratings Report”, polscy użytkownicy zajęli wysokie, piąte miejsce na świecie wśród 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja. Raport prezentuje m.in., o jakiej porze i w jakie dni można oczekiwać najwyższych not.
O autorze
1 min czytania 2020-02-21

Możliwość wzajemnego oceniania w aplikacji Uber ma na celu zarówno promowanie wzajemnego szacunku między kierowcami i użytkownikami, jak również wzmacnianie całej społeczności osób korzystających z aplikacji. Po każdym wykonanym przejeździe użytkownicy i kierowcy mają możliwość wzajemnej oceny od 1 do 5 gwiazdek, na podstawie wspólnych doświadczeń z przejazdu. Wszystkie kursy są sumowane, a ogólna ocena jest wyświetlana obydwu stronom w postaci średniej. Oceny są anonimowe. 

Z tego względu, Uber po raz pierwszy w swojej historii publikuje raport prezentujący dane, dotyczące ocen użytkowników aplikacji na całym świecie. Zawiera on analizę wszystkich przejazdów wykonanych od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku. 

Polscy użytkownicy na 5 miejscu wśród 10 najlepiej ocenianych krajów na świecie:

  1. Chorwacja
  2. Paragwaj
  3. Niemcy
  4. Ukraina
  5. Polska
  6. Hiszpania
  7. Portugalia
  8. Argentyna
  9. Chile
  10. Japonia

Ślązacy z najwyższymi ocenami wśród polskich użytkowników

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aplikacja Uber jest dziś dostępna w 7 lokalizacjach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Kolejność miast w kontekście oceny użytkowników korzystających z platformy kształtuje się w następujący sposób:

  1. Śląsk
  2. Poznań
  3. Kraków
  4. Trójmiasto
  5. Łódź
  6. Wrocław
  7. Warszawa

Uber dzieli się danymi, aby pomóc użytkownikom zwiększyć ich szansę na wysoką ocenę. Analiza milionów danych z aplikacji pokazuje, że kierowcy najchętniej przyznają im najwyższe noty pomiędzy 6:00-10:00 rano. Przy czym, „pierwsza piątka” godzin kształtuje się w następującej kolejności:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  1. 7:00
  2. 8:00
  3. 6:00
  4. 9:00
  5. 10:00

Poniedziałek jest na świecie dniem, w którym istnieje najwyższa szansa, że użytkownik uzyska 5 gwiazdek. Podczas, gdy w Polsce  po–dobnie jak w Stanach Zjednoczonych – tym dniem jest piątek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kierowcy korzystający z aplikacji Uber na całym świecie najmniej chętnie wystawiają ocenę 5 od północy do godziny 4 nad ranem. Godziny, w których użytkownicy najmniej mogą się spodziewać najwyższej noty, prezentują się w następujący sposób:

  1. 3:00 
  2. 2:00
  3. 4:00
  4. 1:00
  5. Północ

Niedziela jest dniem, w którym kierowcy są najmniej skorzy do przyznawania najwyższych ocen swoim pasażerom.