TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Klient w Uberze jest mniej awanturujący się [raport]

Jak wynika z raportu „Uber Rider Ratings Report”, polscy użytkownicy zajęli wysokie, piąte miejsce na świecie wśród 69 krajów, w których dostępna jest aplikacja. Raport prezentuje m.in., o jakiej porze i w jakie dni można oczekiwać najwyższych not.
O autorze
1 min czytania 2020-02-21

Możliwość wzajemnego oceniania w aplikacji Uber ma na celu zarówno promowanie wzajemnego szacunku między kierowcami i użytkownikami, jak również wzmacnianie całej społeczności osób korzystających z aplikacji. Po każdym wykonanym przejeździe użytkownicy i kierowcy mają możliwość wzajemnej oceny od 1 do 5 gwiazdek, na podstawie wspólnych doświadczeń z przejazdu. Wszystkie kursy są sumowane, a ogólna ocena jest wyświetlana obydwu stronom w postaci średniej. Oceny są anonimowe. 

Z tego względu, Uber po raz pierwszy w swojej historii publikuje raport prezentujący dane, dotyczące ocen użytkowników aplikacji na całym świecie. Zawiera on analizę wszystkich przejazdów wykonanych od 1 stycznia 2019 roku do 31 grudnia 2019 roku. 

Polscy użytkownicy na 5 miejscu wśród 10 najlepiej ocenianych krajów na świecie:

  1. Chorwacja
  2. Paragwaj
  3. Niemcy
  4. Ukraina
  5. Polska
  6. Hiszpania
  7. Portugalia
  8. Argentyna
  9. Chile
  10. Japonia

Ślązacy z najwyższymi ocenami wśród polskich użytkowników

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aplikacja Uber jest dziś dostępna w 7 lokalizacjach w Polsce: w Warszawie, Krakowie, Trójmieście, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi i na Śląsku. Kolejność miast w kontekście oceny użytkowników korzystających z platformy kształtuje się w następujący sposób:

  1. Śląsk
  2. Poznań
  3. Kraków
  4. Trójmiasto
  5. Łódź
  6. Wrocław
  7. Warszawa

Uber dzieli się danymi, aby pomóc użytkownikom zwiększyć ich szansę na wysoką ocenę. Analiza milionów danych z aplikacji pokazuje, że kierowcy najchętniej przyznają im najwyższe noty pomiędzy 6:00-10:00 rano. Przy czym, „pierwsza piątka” godzin kształtuje się w następującej kolejności:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  1. 7:00
  2. 8:00
  3. 6:00
  4. 9:00
  5. 10:00

Poniedziałek jest na świecie dniem, w którym istnieje najwyższa szansa, że użytkownik uzyska 5 gwiazdek. Podczas, gdy w Polsce  po–dobnie jak w Stanach Zjednoczonych – tym dniem jest piątek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kierowcy korzystający z aplikacji Uber na całym świecie najmniej chętnie wystawiają ocenę 5 od północy do godziny 4 nad ranem. Godziny, w których użytkownicy najmniej mogą się spodziewać najwyższej noty, prezentują się w następujący sposób:

  1. 3:00 
  2. 2:00
  3. 4:00
  4. 1:00
  5. Północ

Niedziela jest dniem, w którym kierowcy są najmniej skorzy do przyznawania najwyższych ocen swoim pasażerom.