W wielu miejscach na świecie bardzo popularne są Specials, gdzie za odwiedziny lokalu możemy dostać jakiś prezent czy rabat. Firmy wykorzystują to narzędzie bardzo kreatywnie w istotny sposób zwiększając sprzedaż. Jest to ciekawy sposób budowania przywiązania do marki, a przede wszystkim zwabienia klientów. Foursquare pokazuje na mapie lokalizacje, z aktywnym Specialem – zanim wybierzemy restaurację, możemy najpierw sprawdzić, co ciekawego nas w niej czeka. Żeby móc zarządzać swoim miejscem na mapie, należy potwierdzić, że jest się jego właścicielem.
Halo, bileciki do kontroli!
Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.
Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!
Strony dla firm
Foursquare to też serwis, w którym firma może utworzyć dla siebie brand page i zaoferować swoim klientom o wiele więcej niż tylko nagroda za check-in. Strona firmy na Foursquare jest dostępna dla każdego, nie trzeba zakładać na nim konta i specjalnie się logować, żeby z niej skorzystać. Marka ma do zaoferowania kilka ciekawych opcji.
Przykład strony http://foursquare.com/InGdansk
Pierwsza to taka, że stronie dostępne są opcje check-in oraz tips (dodawania wskazówek), czyli mamy dwie metody komunikacji. Nie trzeba do tego znajdować się w danym miejscu. Można dodać zdjęcia i opisy poprzez stronę www.
Check-in dokonany przez stronę wyświetla się użytkownikom, którzy ją lubią (do niedawna jeszcze ją śledzili) w taki sam sposób, jak wyświetlają się check-iny znajomych. Warto zatem wziąć tę opcję pod uwagę, jeśli np. organizujemy ciekawe wydarzenia, posiadamy kilka sklepów lub całą sieć albo po prostu chcemy być w stałym kontakcie z naszymi fanami. Check-in to świetny sposób informowania o aktualnej promocji – do zdjęć dodajemy opisy. Do każdego zameldowania możemy dodać kilka zdjęć – na przykład wtedy, kiedy chcemy pokazać produkty objęte w danym dniu promocją albo jeszcze lepiej odtworzyć atmosferę wydarzenia. Za pomocą zameldowań firma może też pokazywać swoją aktywność np. relacjonować spotkania, konferencje, wyjazdy firmowe. Wszystko zależy od rodzaju działalności i pomysłu. O tym typie aktywności zostaną powiadomieni użytkownicy korzystający z Foursquare w telefonie i na komputerze poprzez www, check-in będą też widoczne na samej stronie firmy.
Widok aktywności strony poprzez www i w aplikacji na smartfon
Podobnie widoczne będą wskazówki firmy dodane w różnych lokalizacjach. Po dokonaniu check-in, użytkownikowi na ekranie smartfona wyświetli się nasza wskazówka. Jeśli nie śledzi naszego profilu, w pierwszej kolejności zobaczy wskazówki zostawione przez znajomych lub te, które zostały uznane za najpopularniejsze. Użytkownik może wybrać opcję pokazującą więcej wskazówek, a tam już trafi na naszą wiadomość. Bardzo dobrym sposobem jest zamieszczanie wskazówek powitalnych w miejscach pierwszego kontaktu danej osoby z firmą czy organizacją – na przykład miasto może powitać swoich gości, którzy zameldują się na lotnisku czy dworcu. We wskazówce warto dodać też informacje, gdzie można zgłosić się z pytaniami i zaoferować pomoc nowoprzybyłemu turyście. Użytkownicy mogą polubić nasze aktywności klikając odpowiedni przycisk „like” w formie serca.