TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Uber Eats świętuje 3. urodziny w Polsce

Uber Eats obchodzi właśnie 3 urodziny w Polsce. Z tej okazji podsumowuje swoją dotychczasową działalność w naszym kraju, dzieląc się smakowitymi danymi. Wynika z nich, że Polacy najchętniej lubią zamawiać z dowozem dania kuchni włoskiej i amerykańskie burgery.
O autorze
1 min czytania 2020-03-04

Ubiegły rok był dla Uber Eats niezwykle intensywny. Jedynie w 2019 aplikacja została uruchomiona w 13 polskich miastach. Użytkownicy pobrali ją w tym czasie prawie 800 tys. razy, a liczba dostawców współpracujących z platformą podwoiła się. Od startu w Warszawie w 2017 roku do dziś zmieniły się nie tylko nasze upodobania kulinarne, ale także sposób, w jaki odkrywamy nowe smaki. Jak pokazuje ubiegłoroczne badanie Deloitte i Uber Eats, w Warszawie, w ciągu jednego tygodnia około 3/4 (71-80%) dorosłych w wieku 18-39 lat zamówiło przynajmniej raz jedzenie z dowozem.

Uber Eats w liczbach:

  • >3500 – liczba restauracji współpracujących z Uber Eats
  • 20 – liczba miast, w których dostępna jest aplikacja
  • około 30 minut – średni czas dostawy
  • prawie 800 tys. – tyle razy polscy użytkownicy pobrali w 2019 r. aplikację Uber Eats na swoje smartfony

Uber Eats a kulinarne zwyczaje Polaków

Pierwszym posiłkiem dowiezionym prosto pod drzwi użytkownika, przez dostawcę Uber Eats były belgijskie gofry z warszawskiej restauracji Waff’love. Od tego czasu użytkownicy aplikacji mieli szansę spróbować aż 34 rodzajów kuchni dostępnych w aplikacji. Choć wybór jest ogromny, na podium królują pizza, cheeseburger i pad thai.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jak sytuacja wygląda w poszczególnych miastach:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Co ciekawe w miastach, które dołączyły do platformy w 2019 roku sytuacja wygląda nieco inaczej:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polacy najczęściej zamawiają w weekendy

Choć wybory kulinarne różnią się w skali kraju, wspólne pozostają najczęściej wybierane dni i godziny. Najchętniej zamawiamy w piątki, a także w niedziele wieczorem, pomiędzy godzinami 18 a 20. Co ciekawe, niedziela jest również najpopularniejszym dniem na zamawianie śniadań.

Nie tylko nowe miasta

Polacy oprócz większej świadomości kulinarnej, coraz częściej przykładają uwagę do składu posiłków oraz kwestii związanych z ekologią. Między innymi dlatego w aplikacji pojawiły się nowe funkcjonalności, jak możliwość stosowania filtrów wykluczających m.in. alergeny oraz możliwość decydowania o plastikowych sztućcach dołączanych do zamówienia. W tym roku użytkownicy także otrzymali nową możliwość – odbioru osobistego wcześniej zamówionych dań.